Terug naar het blog overzicht

Teamleader ticketing module: Online support voor uw klanten

De basis van klantentevredenheid begint altijd bij een goede communicatie met de klant. Om alle vragen en “tickets” overzichtelijk op te volgen, is het aangewezen om gebruik te maken van een ticket support systeem. Vandaar dat Teamleader ook in zo'n support systeem voorziet.

Telkens een mail gestuurd wordt naar het support e-mail adres van uw bedrijf, wordt een nieuw ticket geopend in Teamleader. Tickets krijgen markeringen zoals “Nieuw”, “Wachten op klant” of “Afgesloten”, zodat de lijst overzichtelijk blijft en de status van elke ticket onmiddellijk opgevolgd kan worden. Elke collega kan de tickets zien, beantwoorden en bijlagen toevoegen. Reacties op de tickets kunnen ook intern verstuurd worden, zodat alleen collega’s de reactie kunnen lezen.

ticketantwoord

Wanneer een nieuwe ticket in Teamleader aankomt, kunnen automatische antwoorden uitgestuurd worden, bijvoorbeeld ter bevestiging van ontvangst van de ticket. Er is zelfs de mogelijkheid de ticket van de klant te scannen op bepaalde woorden en op basis daarvan een gedifferentiëerd antwoord uit te sturen. Wanneer de klant bijvoorbeeld het woord “dringend” vermeldt, kan een antwoord uitgestuurd worden dat de prioriteit van het ticket bevestigd.

Het Teamleader ticketing systeem is geïntegreerd met de CRM, waardoor de tickets gekoppeld worden aan de bestaande contacten en bedrijven in de database.  Wanneer een ticket binnenkomt kan direct doorgeklikt worden naar het contact en de contactgegevens. Alle tickets blijven gelinkt aan het contactprofiel, zodat eerdere tickets op elk moment geraadpleegd kunnen worden.

lijstje_tickets

Aan de tickets kunnen taken gekoppeld worden, voor uzelf of voor collega's. De gewerkte tijd aan de tickets wordt geregistreerd, zodat het mogelijk wordt om dit te factureren aan de klant wanneer dit relevant is.

Over de auteur

Vicky Van Riel - Marketing

Als kunstwetenschapper met roots in de psychologie weet Vicky niet alleen waar de betere film over gaat, ze kan ook perfect uitdrukken wat ze erbij voelt. Voor haar marketingfunctie beroept ze zich bovendien op een uitgebreide retailachtergrond. Vicky beweert van wielrennen te houden, al heeft niemand haar ooit van Amsterdam naar Gent zien fietsen.

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!