Terug naar het blog overzicht

Abonnementen permanent verwijderen, Aanpassing projectplanning, Update aan de lay-outwizard

Abonnementen permanent verwijderen

Een kleine update die werd doorgevoerd deze week is van toepassing op de abonnementen. Vanaf heden is het mogelijk om abonnementen waaraan geen facturen zijn gekoppeld permanent te verwijderen. Dit is een wijziging ten opzichte van vroeger: het was mogelijk om abonnementen op inactief te zetten, maar niet om ze volledig te verwijderen.

abo verwijderen

Als er nu geen facturen bij een abonnement zijn gegenereerd, kan het abonnement nu wel permanent verwijderd worden. Dit doet u door op het vuilbakje naast de abonnementinfo te klikken. Hiermee zet u het abonnement op inactief. U zal zien dat nu het vuilbakje veranderd is in een pijltje. Klikt u hier op, dan krijgt u de mogelijkheid om het abonnement permanent te verwijderen.

Aanpassing aan de projectplanning

Onze projectplanning is deze week aan een grondige aanpassing onderworpen. Onder meer de lay-out werd aangepast. Daarnaast zijn er nog drie grote veranderingen gebeurd.

1)    De projectplanning houdt vanaf nu ook rekening met timetracking die reeds werd geregistreerd. Als er op een bepaalde taak die gelinkt is aan een project al timetracking werd toegevoegd, dan zal de projectplanning dit opmerken en de overige tijd die nog nodig is om de taak af te werken, inplannen in het schema.

projectplanning2

2)    U kunt een weekschema per medewerker toevoegen. De teamleider van een team kan via Instellingen > Medewerkers naar de detailpagina van één van zijn of haar medewerkers gaan. Wanneer hij dan op de detailpagina van een medewerker gaat, zal hij zien dat de mogelijkheid bestaat om een weekschema in te stellen. Via dit schema kan de teamleider dan kiezen op welke dagen van wanneer tot wanneer de medewerker aan de projecten moet werken. De automatische projectplanning zal hier dan mee rekening houden en de tijd beter spreiden indien nodig.

3)    U kunt ook een percentage van de werkuren instellen dat de automatische projectplanner mag gebruiken om taken in te plannen in de agenda van uw medewerkers. Dit kan via Instellingen > Projecten. Dit percentage heeft enkel invloed op de automatische projectplanning, niet op de algemene werkuren van uw medewerkers.

projectplanning1

Update van de lay-outwizard

De wizard waarmee het in Teamleader mogelijk is om zelf de lay-out van uw offertes en facturen samen te stellen, heeft deze week een update ondergaan. Zo is het onder meer mogelijk om custom fields toe te voegen aan uw factuurlay-out (voorlopig is dit nog niet mogelijk bij offertes).

Custom fields kunt u zelf toevoegen via Instellingen > Algemeen. Kiest u bij het toevoegen voor een custom field toegepast op facturen, dan zullen deze velden vanaf nu ook verschijnen bij de wizard voor factuurlay-out, zodat u ze ook op uw facturen kunt laten verschijnen.

Daarnaast kunt u vanaf nu ook zelf de lettergrootte instellen, net als de celhoogte van de verschillende tabellen.

Over de auteur

Vicky Van Riel - Marketing

Als kunstwetenschapper met roots in de psychologie weet Vicky niet alleen waar de betere film over gaat, ze kan ook perfect uitdrukken wat ze erbij voelt. Voor haar marketingfunctie beroept ze zich bovendien op een uitgebreide retailachtergrond. Vicky beweert van wielrennen te houden, al heeft niemand haar ooit van Amsterdam naar Gent zien fietsen.

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!