Teamleader Blog Article

Beheer je eigen telefoonnummer

Beheer je eigen telefoonnummer

Teamleader Voice: beheer je eigen telefoonnummer

Om ervoor te zorgen dat administrators niet steeds het beheer van alle telefoonnummers in handen moeten nemen, kan je vanaf nu ook zelf je eigen telefoonnummer beheren, ook al ben je geen admin. Deze instelling werkt op twee manieren, namelijk voor telefoonnummers gelinkt aan een team en telefoonnummers voor slechts één persoon.

Voor één persoon

Bij een telefoonnummer gelinkt aan één persoon is de instelling vrij eenvoudig. Waar vroeger enkel de administrator van de Teamleader account toegang had tot de configuratie van dit nummer, krijgt nu de gebruiker van dit nummer zelf ook de rechten in handen. Nu kan hij of zij ook onder andere een label instellen, de kantooruren kiezen en een middagpauze bepalen.

Voor een teamBeheren telefoonnummer

Bij een telefoonnummer gelinkt aan een team ligt het iets anders: je wilt namelijk niet dat iedereen van een team toegang heeft tot de instellingen. Anders kan iedereen zomaar kantooruren bepalen of lange middagpauzes instellen.

Vandaar dat de beheerrechten van een telefoonnummer gelinkt aan een team enkel worden toegekend aan de ‘verantwoordelijke’ van dit team. Heb je een nummer aangekocht, dan kan je steeds kiezen wie van het team een melding moet krijgen van gemiste gesprekken. Dit stellen we nu ook gelijk aan de ‘verantwoordelijke’ van het telefoonnummer. Enkel deze persoon zal de instellingen van het nummer van het team kunnen wijzigen.

Een verantwoordelijke van een telefoonnummer zal dus nooit zelf een nummer kunnen aankopen, deze rechten blijven enkel voorbehouden voor de administrators.