Teamleader Blog Article

Bulk-acties, vernieuwing targetmodule, redesign tracking

Bulk-acties, vernieuwing targetmodule, redesign tracking

Nieuw: Massa-acties uitvoeren op een segment

Deze week hebben we een nieuwe feature geïntroduceerd in Teamleader: vanaf nu is het mogelijk om bepaalde acties in bulk uit te voeren. Deze optie is van toepassing op verschillende onderdelen in Teamleader, waaronder contacten, bedrijven, offertes, taken en callbacks.

Hieronder krijgt u een lijst van de verschillende bulk-acties die op bovenstaande onderdelen van toepassing kunnen zijn.

De volgende bulk-acties vallen onder zowel contacten als bedrijven:

  • Callbacks aanmaken

actiesOfferte

Als u hierop klikt, krijgt u een venster te zien dat u in staat stelt om voor vele contacten tegelijk een callback aan te maken. Teamleader laat u kiezen tussen welk tijdsinterval de callbacks moeten gebeuren en hoe lang u denkt een telefoongesprek zal duren. Op basis daarvan zal Teamleader uitrekenen hoeveel callbacks per dag u zal moeten maken en hoeveel werkdagen u zal nodig hebben om dit uit te voeren.

Teamleader houdt ook rekening met vaste en aangevraagde verlofdagen en zal op deze dagen geen callbacks inplannen.

  • Taken aanmaken

Hetzelfde principe geldt ook voor taken. U kan hier ook de prioriteit van de taak instellen, alsook het type.

  • Tag toevoegen/verwijderen

Met deze optie kan u een groep contacten taggen, zodat u bijvoorbeeld eenvoudig lijsten kan maken om nieuwsbrieven te versturen.

Bij offertes kan u de volgende bulk-acties ondernemen:

  • Callbacks aanmaken

Net als bij contacten en bedrijven kan u voor een heel groep offertes callbacks inplannen.

  • Verander fase

Deze actie stelt u in staat om de fase van een offerte te wijzigen van een hele groep offertes.

actiesTaken

Onder de module Planning kan u alle taken terugvinden. Ook hierop zijn enkele speciale acties van toepassing:

  • Eigenaar aanpassen
  • Prioriteit aanpassen
  • Deadline aanpassen
  • Type taak aanpassen
  • Klant aanpassen
  • Verwijderen

Onder Planning kan u ook alle callbacks zien. Onder de actieknop kan u alle callbacks verwijderen of de eigenaar ervan aanpassen.

Vooraleer u deze acties van kracht kan laten gaan, zal Teamleader u steeds om uw goedkeuring vragen.

Nieuw: historiekgrafiek bij targets

De targetmodule laat nu toe om eenvoudig uw prestaties uit het verleden te evalueren. Onderaan de detailpagina van uw targets krijgt u een nieuw staafdiagram te zien. Deze grafiek geeft de behaalde cijfers in het verleden weer.

 

target

 

Als een target in het verleden werd gehaald, dan zal de balk blauw kleuren. Werd de target zelfs overschreden, kleurt de balk groen. Werd het vooropgestelde doel niet gehaald, dan kleurt de balk rood.

De zwarte lijn die dwars over de grafiek loopt, weerspiegelt het vooropgestelde doel. Gaat u met de muis over een bepaalde balk, dan krijgt u de detailwaarden van de grafiek te zien.

Design tracking aangepast

We hebben deze week het design van de tracking onderaan een contact of bedrijf aangepast. Het is nu overzichtelijker geworden om te zien welke acties er al ondernomen zijn met betrekking tot een persoon of bedrijf. Nieuwe iconen duiden nu onmiddellijk aan over welke actie het gaat. Klikt u op de iconen, dan kan u net als bij de nieuwe timeline ook filteren op activiteit.

tracking

 

Om de tracking verder uit te schuiven, hoeft u enkel onderaan met de muis over het pijltje te gaan. De oudere gegevens verschijnen automatisch.

Werkbonnen inladen vanuit Teamleader

Als u de Teamleader app gebruikt, kan u vanaf nu ook werkbonnen maken vanuit Teamleader en deze achteraf inladen in de app.

werkbonOk

werkbon

Om dit te doen, begint u vanuit een geplande afspraak. Gaat u naar de detailpagina van de afspraak, dan zal u vanaf nu rechts een werkbonsymbool zien staan. Klikt u daar op, dan verschijnt er een nieuw pop-upvenster waarin u de werkbon kan opmaken. Nadat de werkbon is opgemaakt, verschijnt er een nieuw symbool waarmee duidelijk wordt dat u al een werkbon heeft gemaakt.

Gaat u dan naar de app, dan zal u in de planning ook de afspraak zien staan. Klikt u daar op, dan komt u op de overzichtspagina van de afspraak terecht en kan u de werkbon inladen.

De app haalt automatisch de gegevens uit Teamleader, dus de meeste tabbladen zullen automatisch ingevuld zijn, zoals de klant en de verbruikte artikelen.

Als dit gebeurt is, kan u de werkbon goedkeuren en verzenden naar Teamleader, om er later een factuur van te maken.