Terug naar het blog overzicht

Dit was Klantgericht Ondernemen 2014

Klantgericht ondernemen 2014 – Bedankt!

Het is ondertussen afgelopen, onze eerste editie van Klantgericht ondernemen. En als we eerlijk mogen zijn: het was geslaagd! Met een opkomst van een 250-tal aanwezigen en een lading aan fantastische sprekers mogen we toch terugblikken op een succesvol evenement.

We willen graag alle deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid. Hopelijk heeft u er ook van genoten en mogen we u volgend jaar weer verwachten voor de volgende editie. In tussentijd kunt u gerust al eens grasduinen door When digital becomes human van Steven Van Belleghem.

Wat onthouden we van #KGO14?

  1. Weet wie uw klanten zijn voor u aan klantgericht ondernemen doet. Volgens Jeroen De Wit is het belangrijk dat u de klant begrijpt en samen op zoek gaat naar een oplossing. Bovendien moet de visie 'de klant staat centraal' door iedereen in het bedrijf worden gedragen. 
     
  2. Volgens CRM coach Ruud Verduin denkt 95% van de bedrijven dat ze klantgericht zijn. Maar slechts 8% van de klanten denkt daar hetzelfde over. Daarom is het belangrijk om te weten wat uw klant écht wil. De meeste bedrijven focussen op hoe ze geld kunnen verdienen. Het is beter om de klant gelukkig te maken. Het geld volgt dan vanzelf.

    Lees ook: Klantgericht ondernemen volgens Ruud Verduin.
     

  3. Wil Wurtz, pionier op vlak van klantgericht ondernemen, heeft het dan weer over de waarde die een bedrijf voor haar klant kan creëren. Hij legt uit dat er in de zakelijke omgeving nauwe samenwerking moet zijn tussen de verschillende afdelingen om tot waarde te komen. 

    Lees ook: "Lost CRM de verwachtingen in?" door Wil Wurtz
     

  4. Ten slotte stelt Steven Van Belleghem dat klantgericht ondernemen in de toekomst zal steunen op twee pijlers. Enerzijds is er een rationeel element. We streven digitale perfectie na door allerlei moeilijkheden en obstakels, zoals naar de winkel gaan, uit te schakelen. Anderzijds heeft het verhaal ook een emotionele kant. We blijven mensen nodig hebben. Een emotionele band is wat ons uniek maakt. The future of relationships is extreem digitaal, maar ook extreem menselijk. 

    Lees ook: In gesprek met Steven Van Belleghem - Digitale perfectie en menselijke emotie

Wilt u #KGO14 herbeleven?

Wie graag nog eens de sfeer van het hele evenement wil opsnuiven, kan hiervoor terecht op een aantal speciale media:

Aftermovie

De #KGO14 aftermovie vat in enkele minuten het hele gebeuren mooi samen. Geniet van de beste quotes en een paar mooie sfeerbeelden:
 


 

360°-view

Waan je even volledig terug in Hal 26 via onze 360°-view. Klik door en bekijk de tour op volledig scherm. Mobiele lezers kunnen via de ingebouwde gyroscoop zelfs gewoon mee in het rond bewegen met hun smartphone of tablet!

 


 

Sfeerfoto's

Grasduin gerust ook door enkele van onze sfeerfoto's. U vindt ze terug op onze Facebookpagina!

Presentaties

Hopelijk vond u de presentaties van onze gastsprekers even boeiend als wij. Voor wie de belangrijkste punten graag nog eens zou nalezen, hebben we de presentaties van zowel Wil Wurtz als Ruud Verduin voor jullie online gezet. Voor de presentatie van Steven Van Belleghem verwijzen we u opnieuw graag door naar zijn boek When digital becomes human.

Over de auteur

Vicky Van Riel - Marketing

Als kunstwetenschapper met roots in de psychologie weet Vicky niet alleen waar de betere film over gaat, ze kan ook perfect uitdrukken wat ze erbij voelt. Voor haar marketingfunctie beroept ze zich bovendien op een uitgebreide retailachtergrond. Vicky beweert van wielrennen te houden, al heeft niemand haar ooit van Amsterdam naar Gent zien fietsen.

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!