Hoe kies je de juiste software tools voor jouw onderneming?

Technologie wordt steeds toegankelijker. Maar wat zijn nu precies de verschillen tussen al die software tools? En hoe kies je nu voor jou het juiste bedrijfssyteem? Wij wijzen je de weg! Technologie wordt steeds toegankelijker. Bedrijfssoftware die voorheen alleen voor grote multinationals was weggelegd, helpt tegenwoordig ook de activiteiten stroomlijnen van start-ups en het mkb. De uitdaging hierbij? Software kiezen die jouw onderneming écht vooruit helpt.

Waar moet je aan denken?

Met het juiste bedrijfssysteem op zak kan je jouw onderneming klaarstomen om succesvol te groeien. Een aantal vragen kunnen je helpen om het kaf van het koren te scheiden.

  • Welke sleutelprocessen zijn er in onze onderneming?
  • Welk proces kan verbeterd worden door een bedrijfssysteem?
  • Welke features hebben we precies nodig?
  • Welke tools gebruiken we momenteel?
  • Hoe integreren we het gekozen bedrijfssysteem met onze huidige software?
  • Hoeveel kost het?

Zodra je deze vragen hebt beantwoord, kan je op zoek naar het juiste bedrijfssysteem voor jouw onderneming. Wij zetten alvast nog enkele andere tips op een rijtje die je van pas kunnen komen!

Inline1

Schaalbaarheid is essentieel

Een bedrijfssysteem dat een antwoord biedt op je huidige uitdagingen, is één ding. Maar groeit die software mee met je onderneming, om ook in de toekomst uitkomst te bieden? Kan je nieuwe features toevoegen, andere tools integreren, of nieuwe afdelingen aanmaken? Als je salesteam uitbreidt, hoe eenvoudig is het dan om nieuwe gebruikers toe te voegen?

Schaalbaarheid staat ook voor een flexibel prijsmodel. Een start-up beschikt natuurlijk niet over dezelfde middelen als een gevestigde multinational. Stel je voor dat je onderneming sneller of minder snel groeit dan verwacht. Dan moet je kunnen kiezen welke features je gebruikt op basis van je prioriteiten - tegen een prijs die afgestemd is op je huidige budget.

Less is more

Bij een bedrijfssysteem is méér niet altijd beter. Stel geen gigantische checklist op met features, maar focus je op de kernaspecten die je het hardst nodig hebt. Bepaal op die manier of die software bij jouw onderneming past. Eenvoudige processen, een overzichtelijke gebruikersinterface en uitstekende klantenservice betekenen zoveel meer voor het mkb dan een onhandig, uitgebreid bedrijfssysteem dat in de eerste plek niet eens voor hen ontwikkeld werd.

Kleine ondernemingen hebben software nodig die voor hén ontwikkeld werd

Enterprise software, zoals dat dan heet, is niet alleen complex en duur. Het biedt ook geen antwoord op de uitdagingen van kleinere ondernemingen. Die hebben immers minder middelen - zowel op vlak van budget en personeel. De meeste mkb'ers hebben bijvoorbeeld geen interne IT-teams om bedrijfssoftware te integreren en te onderhouden. Je kiest dus in de eerste plaats beter voor software die toegankelijk, gebruiksvriendelijk en intuïtief is.

Inline2

Eenvoudige integratie en software op maat

Software die met elkaar integreert biedt meer efficiëntie, transparantie en helpt je om betere beslissingen te nemen op basis van actuele data. Zorg er dus voor dat jouw bedrijfssysteem makkelijk integreert met de tools die in jouw onderneming gebruikt worden, bijvoorbeeld:

  • Boekhoudsoftware
  • Marketing automation-platform
  • CRM-tool
  • Web analytics software


Software op maat van grote multinationals biedt vaak een brede waaier aan verschillende features aan. Maar die tools zijn niet alleen te duur voor het gemiddelde mkb-bedrijf, ze zijn ook nog eens moeilijk te implementeren en te onderhouden. Wanneer je een bedrijfssysteem kiest, bepaal je beter eerst wat je écht nodig hebt zodat je je kan focussen op die aspecten.

En elke onderneming, groot of klein, heeft unieke behoeftes. Daarom is software die je kan personaliseren vaak de beste oplossing. Bijvoorbeeld: je implementeert een CRM-tool om je contacten en sales te beheren. Als je zelf custom fields, filters en tags kan toevoegen in elke fase van je salesproces, kan je die tool veel beter afstemmen op jouw bestaande bedrijfsprocessen.

Wat bieden wij?

Teamleader is een intuïtieve alles-in-één-oplossing voor CRM, sales, projectmanagement en facturatie. Ons doel? Start-ups en het mkb helpen groeien. Hoe? Door tijdrovende administratieve taken te automatiseren, het salesproces te stroomlijnen, alle relevante contactinformatie op te slaan in één centrale database, en nog zoveel meer.

Van het beheren van leads en klanten tot het opvolgen van je salesactiviteiten, van klantensupport tot het opvolgen van projecten: Teamleader biedt je alles wat je nodig hebt om jouw onderneming te beheren - allemaal op één plek.

Maar geloof ons vooral niet op ons woord: volgens onze klanten, spaart Teamleader je makkelijk de tijd uit van een fulltime medewerker.

Als jij een start-up hebt, bieden we je zelfs de mogelijkheid om Teamleader 6 maanden gratis te gebruiken. Voldoe jij als start-up aan de juiste criteria, dan kun jij 6 maanden lang gebruik maken van de voordelen die Teamleader je biedt. Bezoek voor meer informatie onze website en schrijf je direct in!

  • 16/09/2016
  • Laatst gewijzigd op 15/04/2024

Gerelateerde blogposts