Teamleader Blog Article

"Teamleader bevordert mijn klantrelaties aanzienlijk"

Een van de ondernemers die de voordelen van Teamleader heeft ontdekt is Deborah Holleman. Deze ondernemer runt al drie jaar haar eigen adviesbureau in Berkel en Rodenrijs.  Dit doet ze met behulp van samenwerkingspartners, een virtual assistant én Teamleader. Wij waren heel benieuwd hoe dit precies in z’n werk gaat en belden haar op.

Teamleader biedt al vele mkb’ers de oplossing als het aankomt op slimmer werken. Of je nu bijvoorbeeld op zoek bent naar slechts een CRM systeem of een manier om je facturen gemakkelijker te versturen: Teamleader kan je daarbij helpen.  Wij hebben Deborah Holleman gevraagd hoe Teamleader haar helpt.

Dag Deborah, leuk je weer te spreken. Even voor de lezers, wat doe jij nu precies?
'Drie jaar geleden ben ik een eigen bedrijf gestart, Insight Business . Ik help ondernemers hun groeiambities waar te maken. Elke ondernemer heeft zijn eigen groeibehoefte, maar voor iedere ondernemer geldt dat het team effectief moet samenwerken om dit te kunnen realiseren. Ik werk voornamelijk bij bedrijven met minstens acht medewerkers, omdat vanaf dit aantal de structuur begint te ontbreken.’

Waarom doe jij wat je doet?
‘Ik geloof er heel erg in dat mensen het succes van je bedrijf in handen hebben. De ontwikkeling van de mensen hangt daarom samen met de groei van je bedrijf. Hier wil ik graag aan bijdragen. Ik wil mensen stimuleren het beste uit zichzelf te halen zodat de organisatie kan floreren.’

"Als ondernemer moet je flexibel zijn" 

Kun jij ons vertellen hoe Teamleader jou daarbij helpt?
‘Ik kan echt niet zonder Teamleader. Ik start de tool ‘s ochtends als ik op kantoor kom direct op en bekijk mijn acties. Deze neem ik mee in mijn to-do-lijst van die dag. Dat is overigens wel afhankelijk van mijn agenda die dag. Soms plan ik acties de volgende week in. Als ondernemer moet je flexibel zijn Je dag loopt niet altijd zoals gepland en dankzij Teamleader kan ik hier goed mee omgaan.’

Jij hebt als zelfstandig ondernemer altijd met Teamleader gewerkt, dat komt niet zo vaak voor. Waarom heb je daarvoor gekozen?
‘Bij mijn laatste werkgever werkten we ook met een CRM-systeem. Toen ik voor mezelf begon, was het eerder een gegeven dan een vraag dat ik er zelf ook een zou gebruiken. Al mijn klantgegevens zijn gewaarborgd en alle informatiestromen rondom klanten zijn gecentraliseerd. Nu kan mijn virtual assistant bijvoorbeeld ook klanten bellen voor een afspraak zonder dat ik eerst contactgegevens moet opzoeken en doorsturen.’

 

"Het is belangrijk dat je een duidelijk 
overzicht hebt van al je taken"
 

 

Hoe helpt CRM jou in beter klantcontact?
‘Ik zet allerlei klantacties in Teamleader zodat ik deze niet allemaal hoef te onthouden. Dat voorkomt een hoop stress en zorgt voor overzicht. Dit doe ik niet alleen voor klanten, maar ook voor leveranciers, partners, prospects en leads. Zo heb ik met alle partijen regelmatig contact en dat bevordert de relaties aanzienlijk!’

De juiste tools helpen je al efficiënter werken én tijd te besparen: zo zie je maar waar technologie tot in staat is!