Teamleader Blog Article

Toonaangevende bedrijven hebben vaker een goed verhaal en dat wil ik vertellen

Toonaangevende bedrijven hebben vaker een goed verhaal en dat wil ik vertellen

Brendly heeft in no time naam gemaakt binnen de online marketing. Was oprichter en eigenaar Ceasar (25) tien jaar geleden nog ‘het slimme neefje dat je gecrashte computer weer aan de praat krijgt’, nu leidt hij een professioneel marketingbureau. Met acht man sterk maken ze elke dag het internet een beetje mooier met goed werkende websites voor start-ups en corporate bedrijven.

“Websites zijn vaak óf goedkoop en gemaakt op basis van een standaard checklist óf immens duur en veel te veel op maat gemaakt”, stelt Ceasar. “Grote bedrijven bedrijven streefden maatwerk na. Dat was de holy grail. En een handige manier om heel veel uren te schrijven. Wij zijn disruptive, we spelen open kaart met de klant hoeveel tijd dingen kosten. Je hoeft het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden, soms liggen dingen ook gewoon al op de plank.”

Hoe dat in de praktijk gaat? Bij Brendly werken ze pragmatisch. In de kern ontwikkelen ze WordPress-websites, maar ze maken die wel op maat per klant. Door hun Agile manier van werken zijn ze snel, kunnen ze itereren en heeft de opdrachtgever ook tijdens het proces invloed op het product.

Ceasar is relatief jong en doet serieus zaken, hij is er zelf nogal nuchter over: “Nu word ik niet meer gebeld door mijn oom of buurman, maar door het AMC of Bols.” En de menselijke touch is gebleven. “Al onze medewerkers hebben people skills én inhoudelijke kennis. Zo kunnen wij onze klanten het snelst en het best van dienst zijn.” Binnen een project werkt iedereen samen: van een developer, multimedia designer, de marketingmanager bij de opdrachtgever tot Ceasar zelf. Bij Brendly werken geen accountmanagers.

Dat websites meer zijn dan een online visitekaartje zag hij jaren geleden al in. “Een goede website is steeds meer te vergelijken met een app of tool. Het hoort een machine te zijn waar aan de ene kant leads binnenkomen en aan de andere kant contacten uitrollen.” Hier is ook een naam voor: MarTech. Een samentrekking van marketing en technologie. Bij Brendly zijn ze nu al bezig met het ontwikkelen van de volgende generatie websites, zo hoopt Ceasar de concurrentie voor te blijven.

Over drie jaar wil Ceasar geen zestig man personeel, maar triple A clients: “Ik vertel liever één goed verhaal, dan tien matige. Toonaangevende bedrijven hebben vaker een goed verhaal en dat wil ik vertellen.”

Grootste uitdaging

“Als ik een offerte opstel, wil ik volledig zijn, maar geen epistel van 600 pagina’s opleveren. Het doel is zo transparant mogelijk te zijn, maar de offerte moet ook overzichtelijk en leesbaar blijven. Ik weeg continu af wat er wel en niet op thuishoort, soms zijn we te vaag en soms te concreet. Het opstellen en versturen van op maat gemaakte offertes kostte veel tijd, daar zochten we een oplossing voor.”

Beste oplossing

Met Teamleader maak je een volledige en overzichtelijke digitale offerte in je eigen huisstijl. Zodra de klant de offerte opent of accordeert, krijg je een notificatie.

Maak een zgn. master template met alle opties die een klant zou kunnen kopen. Kopieer het template als je een offerte moet maken, vink de opties uit die deze klant niet wilt afnemen en Teamleader berekent automatisch de prijs.

De resultaten

  • Positieve reacties: “Jullie hebben de duidelijkste offerte.”
  • Realtime inzicht in geopende en ondertekende offertes.
  • Snel en accuraat offertes versturen.

Snel en foutloos offertes maken en versturen

De grootste uitdaging is en blijft het opleveren van een creatief product. “Het is iedere keer weer een uitdaging om van de creatieve visie van een opdrachtgever, een concrete website te ontwikkelen die daarop aansluit.”

Qua administratie is het opstellen van een overzichtelijke offerte de moeilijkste uitdaging. “Je wilt volledig zijn, maar tegelijkertijd geen epistel van 600 pagina’s opleveren. Bij het maken van een offerte maak ik continu de afweging wat binnen en buiten de scope valt. Soms ben ik dan te vaag, soms juist te gedetailleerd. Dit proces kostte zoveel tijd dat het wel geoptimaliseerd moest worden.”

Ceasar doet een groot deel van de sales zelf en stelt altijd alle offertes op. Om tijd te besparen stelde hij een master sjabloon op in Teamleader. De website-basis zit in ieder project, bestaande uit een homepage en overheadkosten van design en projectmanagement. Ieder onderdeel dat je erbij kan verzinnen (van contactformulieren tot chatfuncties) staan als losse producten in de sjabloon en kunnen aan- en uitgevinkt worden. Op basis van de aangevinkte producten, berekent Teamleader automatisch de totaalprijs van het project. De offerte wordt digitaal verzonden naar de prospect. Ceasar kan nu binnen een half uur een overzichtelijke en volledige offerte maken en versturen.

Dankzij de bijbehorende e-mailsjablonen, kunnen ook aangepaste offertes snel bij de klant ter goedkeuring worden neergelegd. Ceasar kan in realtime zien of de offertes zijn geopend of ondertekend.

Meer informatie over Teamleader?