Teamleader Blog Article

Je lead management optimaliseren doe je in 3 eenvoudige stappen

Je lead management optimaliseren doe je in 3 eenvoudige stappen

Je hebt een goed product, een gemotiveerd team en slimme marketeers. Toch blijft je omzet steken. Meer marketing dan maar? Niet noodzakelijk. Het probleem ligt vaak elders: te weinig leads worden omgezet in klanten.

Herkenbaar? Misschien wel. In een rapport van Holger Schulze noemt 40% van de marketeers de conversie van leads naar klanten hun grootste uitdaging. De oplossing: een systeem opzetten, met behulp van de juiste technologie.

Weg met het nattevingerwerk

Geen enkel succesvol bedrijf werkt vanuit de losse pols. Een systematische aanpak, daarentegen, werpt snel vruchten af. Voor lead management is het net zo.

Stel je daarom deze vragen:

  • Bestaat er een procedure voor mijn inkomende leads?
  • Worden mijn leads geregistreerd?
  • Wordt er over mijn leads gerapporteerd?

Antwoord je negatief op 1 of meerdere van deze vragen, dan zal ook jouw bedrijf baat hebben bij slimmer lead management. 

Je lead management optimaliseren doe je in 3 fasen:

1. Creëer een leadprocedure
2. Registreer je leads
3. Analyseer je leads

Om je in elke fase wegwijs te maken, hebben we een gratis ebook geschreven:

Download het e-book!