Terug naar het blog overzicht

Feature Friday! Nieuw: Ticketstatistieken!

Altijd al benieuwd geweest wat het drukste moment van de dag is voor je supportteam? Wilde je altijd al weten hoe lang het duurt vooraleer een supportvraag beantwoord wordt? Of misschien ben je benieuwd welke klanten het meeste aandacht vragen? Dan hebben we fantastisch nieuws voor je, want Teamleader introduceert splinternieuwe ticketstatistieken!

"Meten is weten"

Met deze leuze in het achterhoofd breidden we onze statistiekenmodule uit: je vindt er tal van handige gegevens rond de ticketingmodule in terug!

De ticketingstatistieken geven informatie weer over maar liefst 9 onderdelen:

  • Nieuw vs. gesloten: bekijk een overzicht van alle nieuwe, open en gesloten tickets binnen een bepaald tijdsbestek.
  • Tijd tot eerste reactie: kom te weten hoe lang het duurt voordat iemand van je team reageert op een nieuwe vraag van een klant. Alleen de eerste reactie wordt hier in acht genomen.
  • Gemiddelde reactietijd: zie hoe lang het gemiddeld duurt om te reageren op een bericht van een klant. 
  • Totale oplossingstijd: hoe lang het duurt om van creatie tot uiteindelijke oplossing van een ticket te gaan, kom je hier te weten. Als een gesloten ticket opnieuw wordt geopend, wordt de tijd dat het ticket gesloten was, niet in rekening genomen.
  • Dagverdeling: anticipeer op de drukste momenten van de dag, zodat je je bezetting hieraan kunt aanpassen.
  • Ticketverdeling: deze grafiek geeft je per status of per gebruiker weer hoeveel tickets er zich in een bepaalde status bevinden.
  • Individuele prestatie: beoordeel de prestaties van je medewerkers door het aantal reacties te vergelijken met hun gemiddelde reactietijd.
  • Top 25 klanten: handig om te weten is welke klanten er het meeste aandacht van je vereisen: anticipeer en volg ze proactief op!
  • Looptijd open tickets: met deze laatste statistiek achterhaal je hoeveel tickets er al een bepaalde tijd open staan.

Filters

Op elk van deze onderdelen kun je nog eens apart filters toepassen. Welke filters hangt af van welke statistiek je wilt zien. In het algemeen kun je filteren tussen personen en teams, segmenten, statussen, tijdsperiode, en indien je meerdere e-mailadressen hebt aangesloten op je ticketingmodule, kun je filteren per inbox.

Ons Customer Success-team is alvast grote fan, getuige de reactie van Alexia Coppens, onze eigen Head of Customer Success. 

Zelf testen?

De ticketstatistieken zijn uiteraard onmiddellijk beschikbaar voor klanten die de ticketingmodule actief hebben. Is dat bij jou nog niet het geval, maar ben je wel nieuwsgierig naar het nut ervan voor jouw bedrijf? Probeer de module dan nu 14 dagen gratis uit!

Probeer gratis!

Over de auteur

Vicky Van Riel - Marketing

Als kunstwetenschapper met roots in de psychologie weet Vicky niet alleen waar de betere film over gaat, ze kan ook perfect uitdrukken wat ze erbij voelt. Voor haar marketingfunctie beroept ze zich bovendien op een uitgebreide retailachtergrond. Vicky beweert van wielrennen te houden, al heeft niemand haar ooit van Amsterdam naar Gent zien fietsen.

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!