Teamleader Blog Article

Registreer je call outcomes, maak nog eenvoudiger een huisstijl

Registreer je call outcomes, maak nog eenvoudiger een huisstijl

Call outcome tracking

Hoe verliep je gesprek?

In een verkooporganisatie kan het wel al eens voorvallen dat je een telefoontje moet plegen. Meer schering dan inslag is het soms dat je een sympathiek klinkende vrouwenstem aan de lijn krijgt die je er vriendelijk op wijst dat je beoogde contactpersoon helaas niet bereikbaar is. Andere keer meer geluk!

Heb je toch succes, dan wil je uiteraard graag de inhoud van je gesprek bijhouden en misschien een vervolggesprek inplannen. Aan de andere kant kan het ook zijn dat je contact helemaal geen interesse heeft in wat je aan te bieden hebt. In dat geval noteer je liever dat de klant niet meer gecontacteerd wil worden.

Je ziet, een telefoongesprek kan verschillende uitkomsten hebben. Teamleader heeft er dan ook voor gezorgd dat je deze uitkomsten direct na je gesprek kan tracken: was het gesprek positief, kreeg je voicemail of komt er een vervolggesprek? Je geeft het allemaal in direct na je conversatie.

Niet enkel uitgaande gesprekken kunnen een uitkomst krijgen, ook voor inkomende oproepen hou je eenvoudig bij wat de aard van het gesprek was. Komt er een follow-up, reageerde de klant op een voicemail of was hij gewoon verkeerd verbonden? Met de call outcomes registreer je het onmiddellijk.


Samenvatting oproep

 

De uitkomst van het gesprek, samen met de samenvatting ervan, komen zoals gewoonlijk onderaan in de tracking per contact of bedrijf terecht. In een later stadium zal je hier ook mooie statistieken van kunnen trekken, zodat je in een oogopslag te zien krijgt hoe de meeste van je gesprekken verlopen.

Je stelt zelf de mogelijke statussen in: via Instellingen > Planning kan je zelf voor inkomende, uitgaande of beide gesprekken outcomes toevoegen. Hou je toch liever geen outcomes bij, dan kan je dit uitschakelen door alle mogelijke statussen te verwijderen. Teamleader zal in dat geval na een gesprek geen uitkomst vragen.


Call outcomes


Bij het aanmaken van een nieuwe outcome kan je er ook voor kiezen om standaard een callback in te plannen. Nadat je een gesprek hebt gehad en de pop-up hebt ingevuld, zal je direct gevraagd worden om een nieuw gesprek in te plannen.

Updates aan de Word Template builder

Deze week lanceerden we enkele nieuwe features in de template builder voor onder andere offertes en facturen. Hier vind je een lijst van alle aanpassingen:

• Je hebt niet langer CSS nodig om kleuren of lettertypes van de tabellen aan te passen: in plaats van een shortcode komt direct de tabel mee in het voorbeeldbestand te staan. Hier kan je direct de kleur of het lettertype aanpassen van de shortcodes in de tabel. Als je dit document dan terug uploadt naar Teamleader, worden de overeenkomstige velden direct in het juiste kleur en/of font gezet.

• Je kan de verschillende kolommen nu ook verplaatsen en uit elkaar halen, zo kan je de volgorde naar eigen goeddunken wijzigen.

• Wil je bepaalde delen van de factuur of offerte onzichtbaar maken voor de klant? Verwijder gewoon de overeenkomstige kolom uit het word-document en de klant krijgt enkel de nodige informatie te zien.

• Heb je bij je departement al een logo geüpload? Dan zal dit onmiddellijk in de voorbeeldtemplate te zien zijn. Je kan het desgewenst nog verplaatsen of de grootte wijzigen.

• Er zijn een aantal nieuwe shortcodes beschikbaar gemaakt. Je kan ze nu ook overzichtelijk terugvinden per categorie.

Teamleader Voice - Middagpauze instellen

Iedere medewerker heeft recht op een welverdiende middagpauze om in alle rust zijn of haar boterhammen op te eten. Helaas kan deze rust soms verbroken worden door klanten die toch nog met een vraag zitten.

Wil je liever geen telefoons ontvangen tijdens je middagpauze, dan kan je nu met Teamleader Voice je beschikbare uren instellen, rekening houdend met een middagpauze.

Bij de instellingen van Teamleader Voice - via Integraties, VoIP – kan je nu eenvoudig je business hours bepalen. Hier kan je ook aanvinken om een middagpauze in te stellen. Je krijgt dan een optie om de uren van je middagpauze in te vullen, zoals hier te zien:


Business hours