Teamleader Blog Article

6 CRM voorbeelden: hoe bedrijven zoals die van jou het gebruiken

6 CRM voorbeelden: hoe bedrijven zoals die van jou het gebruiken

Customer Relationship Management (CRM) tools stellen mkb-bedrijven in alle soorten en maten in staat om hun sales en marketing efficiency een boost te geven. Deze 6 CRM voorbeelden illustreren hoe bedrijven zoals die van jou het gebruiken.

Weet jij echt wat online CRM software kan doen voor je bedrijf? CRM software heeft duizenden bedrijven wereldwijd geholpen om hun klantrelaties te verbeteren, interne communicatie te optimaliseren en de lead conversieratio’s drastisch te verhogen. Onderzoek van Nucleus Research bewijst zelfs dat de beschikbaarheid van data de salescyclus verkort met 8-14% en de gemiddelde ROI voor CRM software is $ 8,71 voor iedere dollar die je uitgeeft.

CRM helpt bedrijven om meer en sneller te verkopen aan klanten die steeds loyaler worden.

Als je overweegt om een CRM-systeem te implementeren, wil je waarschijnlijk weten welke voordelen het jouw bedrijf oplevert. In dit artikel presenteren we je zes succesverhalen.

De juiste CRM-tool voor jouw onderneming vinden?

Aardman Animation studio

Aardman: bekroond animatiestudio

“We gebruikten voornamelijk rommelige Excel-sheets in het verleden, die ons niet echt hielpen. We zochten software dat niet te ingewikkeld is zodat het mensen niet zo afschrikken om mee te werken.”

“Nu is de informatie beter inzichtelijk en werken we veel efficiënter samen.”

“Ons CRM-systeem helpt ons om de verschillende afdelingen op één lijn te krijgen. Daarnaast stimuleert het de interne kennisdeling. Voorheen werkte iedere afdeling op zijn eigen eilandje en werden zelfs contactpersonen gefragmenteerd bewaard. Nu is de informatie beter inzichtelijk en werken we veel efficiënter samen.”

Grootste voordeel: een strak verkoopproces, één workflow

Lees het volledige verhaal van Aardman.

Textwerk translation agency

Textwerk: efficiënt en betaalbaar vertaalbureau

“Onze CRM software is gelinkt aan onze boekhoudsoftware en we gebruiken het ook om projecten te managen en voor het maken en versturen van facturen. Onze volledige workflow is nu helemaal helder en ook gebruiksvriendelijk - iedereen kan direct aan de slag. Nieuwe medewerkers hoeven geen uitgebreide training te volgen, wat betekent dat ze snel aan het echte werk kunnen beginnen. Dat is een enorm voordeel.”

“Ik heb geen tijd om alles zelf uit te zoeken - ik moet informatie snel en gemakkelijk kunnen vinden. Ik wil segmenten kunnen creëren om te weten naar wie ik moet e-mailen. Voor dat alles is een CRM perfect.”

Andere voordelen van online CRM? “Het is echt gemakkelijk in gebruik. Je kunt er echt snel mee van start als klein bedrijf. Als je geen tijd hebt om uit te zoeken hoe ingewikkelde bedrijfssoftware werkt of geen technische kennis hebt, is het essentieel dat de tool gebruiksvriendelijk en intuïtief is. Alles is er gewoon als je het nodig hebt. Ik heb geen tijd om alles zelf uit te zoeken - ik moet informatie snel en gemakkelijk kunnen vinden. Ik wil segmenten kunnen creëren om te weten naar wie ik moet e-mailen. Voor dat alles is een CRM perfect.”

Grootste voordeel: gebruiksgemak, direct toegang tot de juiste informatie.

Lees het volledige verhaal van Textwerk.

Accutone

Accutone: zeer betrouwbare headsets

“We hadden een intuïtieve oplossing nodig dat ons in staat zou stellen om autonoom te werken, zonder uitgebreide training of onboarding. Onze vorige on-premise tool was verouderd, het was alleen op een computer te gebruiken - terwijl de hele wereld mobiel is. Het is belangrijk voor software dat het altijd en overal toegankelijk is. Snel, flexibel en prijs waren andere voorwaarden.”

“Voorheen maakten we 60 verkoopgesprekken per dag, nu kunnen we er 100 aan.”

“De transformatie die we gezien hebben is opmerkelijk. Voorheen maakten we 60 verkoopgesprekken per dag, nu kunnen we er 100 aan. Processen zijn verbeterd en we zijn veel productiever. We hebben nu een structuur geïmplementeerd om onze omzet te verdubbelen met hetzelfde aantal medewerkers.”

Grootste voordeel: mobiliteit, efficiency, overal toegankelijk van ieder apparaat.

Blast! Media

Blast! Media: digitale billboards en buitenreclame

“Wij waren voorheen afhankelijk van tabellen en spreadsheets: alles werd in Excel gedaan. Een specifiek bestand werd iedere week tijdens een meeting geüpdatet, maar ik moest mensen bellen voor een update en ik kon niet echt het overzicht van lopende zaken bewaren.”

“Ook konden we niet vooruitkijken of zien welke leads en saleskansen er binnenkwamen. Toch is deze informatie voor ons cruciaal: hoeveel zit er nog in de pijplijn? Hoeveel omzet zullen we in de komende weken genereren? We zijn nu in staat dit veel gemakkelijker te voorspellen.”

Grootste voordeel: voorspellen, inzicht in en overzicht van de sales pijplijn.Blog3_ExampleCompaniesCRM_Inline4.jpg

The Hotels Agency: yield management voor de hotelindustrie

“We wilden een wereldwijd overzicht van onze activiteiten en de taken van collega’s bijhouden. Ze zijn veel onderweg en we hadden een manier nodig om het team te coördineren en ons salesontwikkeling te organiseren.”

“Voordat we CRM software gebruikten, hadden we hier geen echte oplossing voor - we gebruikten Excel-sheets en Outlook. We hebben een manier nodig waarop we alle klantinformatie op één plek verzamelen. Ons team heeft de nieuwe oplossing snel in gebruik genomen, want iedereen was op zoek naar een manier waarop ze klanten, meetings en voorgaand contact bij konden houden en taken en herinneringen gepland konden worden.”

Grootste voordeel: wereldwijd overzicht, coördinatie.Blog3_ExampleCompaniesCRM_Inline6.jpg

Atelier Schrauwen: exclusive front doors

“Voordat we CRM software gebruikten, konden we de agenda’s van onze collega’s niet inzien, we wisten niet waar iemand mee bezig was en hoelang het ons duurde om projecten af te ronden. Het grootste probleem was het overzicht houden. Hoeveel hebben we verkocht, hebben we onze doelen behaald? Heeft onze investering iets opgeleverd? We hadden geen antwoord op deze vragen - het duurde in elk geval even om ze te vinden.”

“In het afgelopen jaar zijn we gegroeid van drie naar acht werknemers. We zijn gestopt met het bewaren van bedrijfsinformatie in Excelbestanden - onze CRM tool is nu de ruggengraat van ons bedrijf. Van klantinformatie managen tot verkoopkansen en andere data: alles is nu veel toegankelijker. CRM software stelt mij als eigenaar in staat om de controle te behouden, zonder een vervelende manager te hoeven zijn.”

Grootste voordeel: informatie direct toegankelijk, controle.

In het kort, bedrijven van alle vormen en maten hebben de overstap gemaakt in het gebruik van cloud CRM software. Vandaag, zouden deze bedrijven niet meer zonder hun CRM software kunnen. Wil jij ontdekken hoe CRM software jouw bedrijf kan helpen groeien?  

Gebruik Teamleader en vind de ideale CRM-software