Teamleader Blog Article

Teamleader CRM: alle klantinformatie binnen handbereik

Teamleader CRM: alle klantinformatie binnen handbereik

Wil jij je bedrijf laten groeien, je klanten blij maken én tijd en geld besparen? Teamleader is de oplossing voor het beheren van je klantrelaties.

Beheer al je contacten op één plek

Ieder contact snel en efficiënt beheren en koppelen aan een bedrijf vanuit één centrale plek. Je hebt alleen een internetverbinding nodig om real-time toegang te krijgen tot de informatie. Als je een BTW-nummer invoert, haalt Teamleader automatisch de beschikbare contactinformatie van dat bedrijf op. Heb je al een klantenbestand? Deze kun je gemakkelijk importeren als een Excel- of csv-bestand.

teamleader klantinformatie - contactbeheer

De juiste CRM-tool voor jouw onderneming vinden?

Volg klanten tijdens de verkoopcyclus

Van je eerste kwalificatiemeeting tot het moment dat je een factuur stuurt: volg en betrek iedere lead tijdens het verkoopproces. Met een gedetailleerd, chronologisch actie-overzicht van de voortgang van iedere verkoop, ben je op de juiste weg om de deal te sluiten.

teamleader klantinformatie - verkoopcyclus

  • Pak lead informatie via contactformulieren op je website. Door gebruik te maken van onze integraties met Web2Leads-diensten, kun je de gegevens van de prospect automatisch aan je database toevoegen.
  • Behoud overzicht op al het e-mailcontact met contactpersonen of bedrijven en ontvangen e-mails in Teamleader.
  • Bekijk telefoongesprekken, meetings, taken en deals die gelinkt zijn aan contactpersonen of bedrijven.
  • Gebruik deal-fases om tijdens iedere fase van het verkoopproces het juiste contact te initiëren en pas deal-activiteiten en segmenten aan.
  • Verstuur relevante nieuwsbrieven of aangepaste aanbiedingen via onze integraties met MailChimp en Campaign Monitor.

Personaliseer je communicatie

Segmenteer je contacten met tags en (custom) fields om een gerichte e-mailcampagne te maken en op een persoonlijke manier te communiceren.

  • Tags: labels waarmee je bepaalde karakteristieken aan contacten of bedrijven toekent, zoals ‘lead’ of ‘leverancier’. Als je een segment creëert, kun je op je eigen tags filteren.
  • Custom fields: velden met extra informatie, beschikbaar voor contacten, bedrijven, deals, projecten, taken en zelfs facturen. Teamleader biedt een paar standaard velden aan, maar je kan ze ook zelf creëren. Waarom creëer je geen ‘deal waarde’ om de veelbelovende leads op het gebied van winst te segmenteren?
  • Segmenten: groepeer contacten op basis van gemeenschappelijke karakteristieken (zoals taal of branche) of de informatie die je in de tags en custom fields hebt opgeslagen. Maak bijvoorbeeld een groep aan voor de contacten met wie je langer dan drie maanden geen contact hebt gehad en plan een nurture actie.

Verbeter je efficiency

Het CRM-systeem van Teamleader biedt time tracking om je meer inzicht te geven in het werk dat gedaan is en hoelang het duurde voordat ieder telefoontje, taak of meeting beëindigd was. Als je ook gebruik maakt van de facturatiemodule, kun je de bijgehouden tijd zelfs automatisch aan je klant factureren.

Time tracking is niet het enige dat je helpt om meer efficiënt te werken. Alle communicatie centraliseren en een gestructureerd systeem hebben om alle klantinformatie in op te slaan, heeft al een grote impact op je workflow.

Integreer met je favoriete software

Check de meer dan 100 integraties op onze Marketplace: één centrale locatie voor al je Teamleader integraties. Koppel en activeer je volledige werkplek: van boekhoudsoftware tot online betalingsproviders, je kunt al je favoriete apps met Teamleader integreren.

Gebruik Teamleader en vind de ideale CRM-software