Terug naar het blog overzicht

Teamleader CRM. Klantenbeheer was nog nooit zo overzichtelijk!

Klantenbeheer was nog nooit zo eenvoudig als vandaag. Maar wat is CRM nu precies, en hoe kan Teamleader jou daarbij helpen? 

Wat is CRM nu eigenlijk?

CRM staat voor Customer Relationship Management. Dit betekent inspanningen doen om je klantenrelaties op te volgen en te beheren, gebruikelijk aan de hand van een gegevensdatabase.

Om klanten beter te begrijpen leg je als bedrijf best een database aan waar je zoveel mogelijk relevante gegevens van klanten of leads opslaat. Deze gegevens ga je dan gebruiken om je communicatie met je klant te optimaliseren. Dit gaat van demografische gegevens zoals naam en adres tot minder voor de hand liggende gegevens zoals soort karakter of andere persoonlijke notities. Dit klinkt allemaal erg technisch, maar hoe helpt die informatie in de realiteit? Ten eerste kan je op basis van deze gegevens gemakkelijk segmenten maken onder je klanten. Vervolgens kan op specifieke segmenten ingespeeld worden door middel van aangepaste marketingtechnieken. Een eenvoudig voorbeeld is een gedifferentieerde nieuwsbrief voor mannen en vrouwen, die focust op kenmerken die door elk van de geslachten als belangrijkst beschouwd wordt.

Screenshot1.png

Hoe kan Teamleader je helpen met CRM?

In onze CRM-database kan je bedrijven en contacten opslaan. Contacten kunnen gekoppeld worden aan bedrijven en een functie toegekend worden. Je kan elk contact een eigen tag geven (bvb. klant, leverancier of partner), zodat je later gemakkelijk contacten kan groeperen volgens eigenschappen. Gebruik je momenteel een andere CRM en wil je jouw gegevens overzetten? Dat gaat! Via import van een CSV-bestand kan je probleemloos je contacten overzetten naar de Teamleader-database zonder dat belangrijke gegevens verloren gaan!

 Screenshot2.png

Tracking

Een belangrijke eigenschap van een goed CRM-systeem? De mogelijkheid om te zien welke nteracties je eerder had met een contact. Daarom hebben we een tracking geïntegreerd die elke interactie met elke klant opslaat in een tracking feed.

Wanneer je informatie van een contact aanpast, een telefoongesprek voert of de klant een factuur betaalt, kunnen alle wijzigingen en interacties opgevolgd worden in de individuele tracking per contact. Op deze plaats worden alle interacties en wijzigingen in verband met het contact opgeslagen en het tijdstip bijgehouden. Zo kan je bijvoorbeeld altijd terugvinden wie al een meeting had met de klant, of het moment opzoeken wanneer de klant een factuur betaalde. In deze tracking kan ook gefilterd worden op verschillende elementen zodat je alles steeds gemakkelijk terugvindt.

De Teamleader-agenda

Naast contacten toevoegen kan je ook telefoongesprekken, vergaderingen en taken plannen in de agenda. Dankzij de Teamleader-agenda hou je makkelijk het overzicht over je dagelijkse planning en die van je collega's!  De Teamleader-agenda en contacten kunnen gesynchroniseerd worden met iCloud, Outlook, met de Google Agenda en zelfs op je smartphone indien je dat wenst. Deze integratie zorgt ervoor dat je altijd en overal in contact kan blijven met je klantendatabase en jouw agenda's geen tegenstrijdigheden aangeven.

Screenshot3.png

Dit was slechts een greep uit het aanbod. Om alle functies van Teamleader CRM te ontdekken nodigen we je uit om de demo uit te testen! Wanneer je geïnteresseerd bent in een demonstratie van Teamleader op een locatie naar keuz, kan je contact opnemen via info@teamleader.nl of via het nummer +31 (0)85 888 2980.

Over de auteur

Vicky Van Riel - Marketing

Als kunstwetenschapper met roots in de psychologie weet Vicky niet alleen waar de betere film over gaat, ze kan ook perfect uitdrukken wat ze erbij voelt. Voor haar marketingfunctie beroept ze zich bovendien op een uitgebreide retailachtergrond. Vicky beweert van wielrennen te houden, al heeft niemand haar ooit van Amsterdam naar Gent zien fietsen.

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!