Teamleader Blog Article

Teamleader Marketplace - Zo bouw je je eigen integratie

Teamleader Marketplace - Zo bouw je je eigen integratie

Je hebt het misschien al vernomen: op 11 mei 2017 is de Teamleader Marketplace gelanceerd. Een platform waarop alle integraties en productiviteitsapps verzameld zijn. Het doel van deze Marketplace? Het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken om hun Teamleader-account te koppelen aan relevante oplossingen van anderen.

Met de lancering van onze Build-pagina maken we het mogelijk om je eigen integraties te bouwen en aan meer dan 6.000 bedrijven in Europa aan te bieden.

Waarom?

Hoewel Teamleader al een totaaloplossing biedt, zijn er nog veel meer mogelijkheden. Maar we hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden: er zijn al zoveel tools op de markt om je werk aan te koppelen. Je moet ze alleen zien te vinden.

Met de introductie van de Marketplace-Build-pagina creëren we een ruimte waar developers en andere tech-savvy mensen hun eigen integraties kunnen bouwen en delen met de volledige Teamleader community.

Door anderen integraties te laten bouwen, hopen we een eind te maken aan de zogeheten ‘information silos’.

Marketplace

Hoe?

We leggen je alles in detail uit op Teamleader API: Getting started.

Het enige dat we van jou vragen is om OAuth 2 als authenticatie protocol te gebruiken. Wij verkiezen dit protocol boven andere omdat het bijzonder veilig en gebruiksvriendelijk is. De Build-pagina bevat ook jouw OAuth credentials.

Wie?

Iedereen met een Teamleader-account kan een integratie bouwen. We zien graag zoveel mogelijk verschillende integraties!

Hoe stuur ik mijn Marketplace-integratie in?

Wanneer je klaar bent met het bouwen van je integratie, vul je de install URL in je Marketplace-account in. Daarnaast hebben we nog een paar andere gegevens nodig:

  • Een logo of icon (vierkant, ten minste 512x512 pixels)
  • De redirect URL voor OAuth 2
  • De omvang van OAuth 2: tot welk type data moet de eindgebruiker toegang verlenen? o
  • Informatie om te lokaliseren: een korte en lange omschrijving in de talen van de landen waar je je app wilt lanceren.

De laatste gegevens zijn belangrijk om je integratie met zoveel mogelijk mensen te kunnen delen. Hoe meer vertalingen we ontvangen, hoe meer mensen de app potentieel kunnen vinden en gebruiken. Een Engelse omschrijving is verplicht, de keuze voor andere talen is aan jou.

Wanneer je de app hebt aangemeld, start het reviewproces. Als alles in orde is, ontvang je een bericht van ons en lanceren we jouw integratie op de Marketplace. Het krijgt dan ook een prominente vermelding in de categorie Nieuwe apps.

Ik weet niet of deze integratie voor iedereen handig is.

Dat is helemaal oké! Je kunt je eigen persoonlijke integraties bouwen en eerst zelf testen. Wanneer je er zeker van bent dat de integratie mensen helpt met slimmer en efficiënter werken, kun je je app lanceren en delen met anderen.

Wat als ik niet technisch genoeg ben om een integratie te bouwen?

Geen zorgen. Als je niet de integratie kan vinden die jij nodig hebt, maar deze ook niet zelf kan bouwen, kun je terecht bij een van onze partners zoals Yappa, Starring Jane, Combidesk of iDot Media. Zij helpen je met plezier verder!

Kan ik mijn integratie promoten?

Dat kan zeker! We helpen je daar ook graag mee. Mail ons op marketplace@teamleader.eu en samen met ons marketingteam zoeken we uit wat we voor jou kunnen betekenen.

Bouw je integratie