Teamleader Blog Article

Hoera! Teamleader Nederland bestaat 3 jaar

Hoera! Teamleader Nederland bestaat 3 jaar

Het is iets meer dan drie jaar geleden dat Armanda Willems, Senior Accountmanager, begon als eerste medewerker van Teamleader Nederland. Al gauw werd ze vergezeld door Vicky van Riel, Marketing Manager en Mustafa Tapan, Partner Manager: “Daar zaten we dan, in onze tweepersoonskamer op de Zuidas.” In drie jaar tijd kan er een hoop gebeuren; in deze blog blikken we terug én vooruit op de groei van Teamleader Nederland.

Maaike FrankeMustafa TapanArmanda Willems

Succesvol zijn is óók een uitdaging

De grootste uitdaging was gek genoeg het succes van Teamleader. Armanda: “Het snelle meegroeien kostte ons af en toe best wat moeite. De uitdaging is het vinden van de juiste mensen. In totaal groeiden we de afgelopen jaren van 10 naar 174 medewerkers, van wie er op dit moment 15 werken voor de Nederlandse markt.”

Toen ik begon hadden we 5 klanten en stond Teamleader Nederland echt nog in de kinderschoenen”, vertelt Mustafa. “In de loop van de jaren kwamen er steeds meer klanten en collega’s bij. Ik heb ons stukje bij beetje professioneler zien worden. Het vinden van gekwalificeerde mensen blijft wel een uitdaging.”

Maaike Franke, Customer Success Manager: “Op een gegeven moment blééf het salesteam maar groeien, terwijl wij met z’n tweeën [Maaike en Lorenzo Berlijn, red.] verantwoordelijk waren voor zowel de onboarding als retentie. Dat was echt aanpoten. Af en toe ging het moeizaam, maar we hebben ons goed staande gehouden. Inmiddels is ook ons team uitgebreid en kunnen we ons focussen op het beter opstarten van klanten en bestaande klanten ook goed blijven begeleiden.”

Top-10 hoogtepunten

  1. Het succes in Nederland begon al gauw: vlak na de opening van het kantoor won Teamleader de prestigieuze henQ Award op The Next Web Conference in Amsterdam.
  2. Mustafa: “In maart 2017 zijn we met de Nederlandse collega’s op wintersport geweest. Samen ontspannen is ook belangrijk: je leert elkaar op een andere manier kennen, waardoor de samenwerking op professioneel vlak ook verbetert.”
  3. Armanda: “Het eerste internationale bedrijfsuitje vond plaats in Amsterdam. Iedereen op de fiets natuurlijk. Je kunt je voorstellen dat dit mooie taferelen opleverde.”
  4. Maaike: “De fold-up in Milaan, waar we ‘s middags na de lunch met het volledige Sales en Customer Success Team hebben gewerkt. Het was vergelijkbaar met The Wolf of Wall Street, ik krijg nog kippenvel als ik eraan terug denk: er werden nog nooit zoveel records verbroken als op die middag.”
  5. Mustafa: “Iedere vrijdag is een hoogtepunt: Food Friday. Op ieder Teamleader kantoor wordt eten besteld en samen geluncht. We bespreken de week en natuurlijk ook onze weekendplannen. Mijn favoriete moment van de week!”
  6. Maaike: “De eerste editie van Work Smarter in Nederland. Zo tof om onze klanten in het echt te ontmoeten. Het contact daarna is ook informeler en gemakkelijker. Er ontstaat door zo’n event een wederkerige relatie.”
  7. Mustafa: “Ik zal nooit de fold-up in Berlijn vergeten. We waren toen met zo’n 30 man. Het hele weekend afgezonderd van andere beslommeringen, alleen maar met elkaar verhalen en ervaringen uitwisselen. Ontzettend leerzaam, ieder kwartaal weer.”
  8. Armanda: “Ik herinner mij nog goed een meeting van 2 jaar geleden. Iedereen, van stagiaires tot managers, werd uitgenodigd op het hoofdkantoor en kon daar aan de CEO en aandeelhouders zijn verbeterpunten presenteren. Dit laat zien hoe Teamleader werkt: ongeacht functie, ervaring of leeftijd mag je je input geven en wordt er oprecht naar je geluisterd.”
  9. Na de eerste investering van € 2,5 miljoen in mei 2015 en de succesvolle campagne De Tijdstrijd in september 2016, haalt Teamleader in november 2016 nog eens € 10 miljoen op in een Series B funding. Reden voor het zoveelste feestje.
  10. In november 2017 won Teamleader Deloitte’s Technology Fast 50 Award.

Waarom werken bij Teamleader zo leuk is?

Ruben, begonnen als Online Marketeer bij Teamleader Nederland, nu Marketing Operations Coordinator voor het hoofdkantoor, vertelt in deze video waarom hij voor Teamleader koos.

Ruben


“De cirkel is rond”

Op 7 juni organiseert Teamleader de tweede editie van Work Smarter in Nederland. Mustafa: “Work Smarter is een event over slimmer werken voor ondernemers: sprekers van internationale allure beklimmen het podium, er zijn tal van netwerkmomenten en ook de partners krijgen een mooie plek op de beursvloer. Dit is zo’n dag waarop alles en iedereen samenkomt.”

Koen Stam, International Sales Manager: “We kunnen nu ook wel vertellen dat we binnenkort weer terug gaan naar waar we begonnen zijn. In juli verhuizen we van 8-hoog in het Rembrandtpark naar de nieuwe locatie van co-working space WeWork op de Zuidas. Daar zitten we letterlijk dichterbij de klant.”

“Na de vorige verhuizing voelde je een nieuwe inspiratie, een nieuwe vibe op de werkvloer”, herinnert Maaike zich. “Daar krijg je als team echt een boost van, ik hoop dat we die op de Zuidas ook weer voelen.”