Teamleader Blog Article

Teamleaders nieuwe navigatiemenu

Benny Waelput Benny Waelput on 23 apr 2018 in Feature friday

Teamleaders nieuwe navigatiemenu

Een paar weken geleden kondigden we het nieuwe design van het navigatiemenu aan. Sindsdien probeerden enkele bèta-testers het menu uit. De resultaten waren heel positief. Dat betekent dat ook jij binnenkort een nieuw en verbeterd navigatiemenu van ons mag verwachten. Onze geleidelijke lancering voor alle gebruikers start vanaf 23 april!

Too many tools_Inline2Gebouwd op basis van gebruiksgedrag

We hopen van harte dat je het leuke, nieuwe design van onze navigatie kan smaken. Maar het nieuwe menu is meer dan dat. Tijdens onze verbeterprocessen hebben we ook grondig nagedacht over hoe onze klanten door Teamleader navigeren. Zoals je al in onze vorige blogpost kon lezen, deden we heel wat onderzoek naar het gebruik van onze navigatie voor we aan de slag gingen met de ontwikkeling.

Moeiteloos navigeren: vlotte toegang tot de belangrijkste features

De belangrijkste verandering is de volgorde van de menu-items. Je Agenda bevindt zich nu helemaal bovenaan het menu zodat je er makkelijk en snel bij kunt. Waarom deze verandering? Uit ons data-onderzoek bleek dat dit het meest gebruikte item was voor de grote meerderheid van onze gebruikers. Het verdient dus zeker een plaats helemaal bovenaan.

Bovendien bevindt je dashboard met taken, afspraken en calls zich nu onder het Teamleader logo in de linkerbovenhoek!

“Qua overzichtelijkheid en bruikbaarheid is de nieuwe lay-out en volgorde veel gebruiksvriendelijker en een grote verbetering ten opzichte van het oude menu.”
- Nicolaj Nijenhuis - PowerAssist BV

De volgende grote verandering: Contacten en Bedrijven zijn nu opgesplitst in twee afzonderlijke menu-items. Uit onze gegevensanalyse bleek dat Bedrijven een vaakgebruikt item is, maar wel twee kliks kostte (CRM > Bedrijven) om ernaar te navigeren. Dat hebben we nu teruggebracht tot één klik.

De volgorde van de items onder Contacten en Bedrijven is afhankelijk van de features die je gebruikt. Ze volgen de logische volgorde van lead tot klant: Contacten > Deals > Projecten > Facturatie zijn gerangschikt volgens gebruik.

Mis je enkele features in je account? Contacteer ons dan zeker om ze gratis uit te proberen!

We verwijderden ook enkele items van het hoofdnavigatiemenu. Bijvoorbeeld: wanneer je vroeger op ‘Agenda’ klikte, dan zag je lijsten met al je taken, afspraken en calls. Maar uit ons onderzoek bleek dat die slechts heel sporadisch gebruikt werden. Daarom verhuisden we ze naar het secundaire navigatiemenu bovenaan je scherm.

Het nieuwe menu is fantastisch en functioneert heel vlot!
- Vincent Guillaume - Revolution Fleet Company sprl

Indien je wat extra ruimte nodig hebt om meerdere menu-items te bekijken, verschijnt er ook een tertiair menu. Dit is enkel van toepassing bij een aantal selecte gevallen, zoals wanneer je toegang wilt tot de Instellingen of Statistieken.

Meer werkruimte

Door het navigatiemenu te verkleinen, hebben we meer ruimte vrijgemaakt zodat je je volledig kan focussen op waar je op dat moment aan werkt: jouw deal, factuur of project.

We zijn continu bezig met het verbeteren van je ervaring. In de nabije toekomst zullen we nog beter gebruik maken van de beschikbare ruimte door je Facturatie-overzicht te verbeteren. Begin deze zomer mag je de lancering verwachten.

Een lust voor het oog

In de afgelopen zes jaar veranderde het design van het navigatiemenu niet zo veel. Het was dus zeker tijd voor vernieuwing. Onze nieuwe iconen zijn eenvoudig te herkennen en zien er ook aantrekkelijk uit. Dit zorgt ervoor dat navigeren in Teamleader makkelijker en vlotter dan ooit aanvoelt.

Great job, I love it! - Margot Vanden Bossche - Around Media

Wil je zien wat er is veranderd? Check zeker eens deze video: