Teamleader Blog Article

Teamleader snelste app op het net, bepaal zelf uw offerte- en factuuropmaak

Teamleader snelste app op het net, bepaal zelf uw offerte- en factuuropmaak

Teamleader, de snelste online applicatie op het net!

De tien snelste b2b-apps ter wereld.

De tien snelste b2b-apps van het moment

Met toch wel enige trots kunnen we meedelen dat Teamleader deze week de eerste plaats veroverd heeft als snelste B2B-applicatie van het moment!

New Relic, het bedrijf dat de metingen uitvoert, is een online software analytics company. Met andere woorden, het bedrijf analyseert de responstijd van  verscheidene apps op het web. Het specialiseert zich in verschillende categorieën, waaronder mobiele apps, e-commerce, sociale media en Software as a Service (SaaS). Teamleader behoort tot deze laatste categorie en heeft afgelopen woensdag de eerste plaats in de wacht gesleept als snelste b2b-app van het moment. In de rest van de top tien zien we andere SaaS apps terug zoals E-conomic, Sifter en Daxko Operations. De categorie SaaS B2B is bovendien de categorie met de zwaarste concurrentie qua respontstijd. Omdat de wereld van het internet nu eenmaal een wereld van komen en gaan is, is de kans groot dat er al weer snel een nieuwe top 10 gevormd wordt. Desalniettemin blijven we steeds in de weer om van Teamleader één van de beste spelers op de markt te maken op gebied van responstijd!

Schermafbeelding 2013-11-06 om 12.28.25kopie

Bron: New Relic

Wizard voor lay-out van offertes en facturen

Dankzij een nieuwe toevoeging deze week is het vanaf heden mogelijk om zelf de lay-out van uw facturen en offertes in Teamleader te bepalen. Dit kan via het instellingenmenu links in de navigatie. Onder het tabblad ‘Algemeen’ ziet u de widget ‘Departementen’ staan. Onderaan deze widget zal u het zinnetje “Maak facturen en offertes op in uw huisstijl: Nu starten zien staan. Klikt u daar op, dan wordt u doorverwezen naar een wizard die u in enkele eenvoudige stappen zal toestaan om uw eigen lay-out samen te stellen. Hieronder leggen we kort even uit hoe de wizard in z’n werk gaat.

Stap 1 – departement selecteren Vooraleer u kunt beginnen met het opstellen van een nieuwe lay-out, moet u kiezen voor welk departement u een template wilt opstellen. Het is mogelijk om meerdere lay-outs per departement samen te stellen.

Nadat u een departement gekozen heeft, kan u een lay-out-template kiezen. Onder dit menu zitten alle templates die u voorheen al heeft gemaakt voor dat departement. Heeft u nog geen templates gemaakt, dan kan u kiezen voor een standaardfactuur te bewerken of om een nieuwe factuurlay-out aan te maken. Wij kiezen ervoor om een nieuwe lay-out aan te maken.wizard1

Stap 2 – Lay-out facturen U krijgt een nieuw scherm te zien met een leeg veld ter grootte van een A4. Dit is de ‘speelruimte’ die u heeft om uw factuurlay-out samen te stellen.

Klik om te vergroten

Klik om te vergroten

Rechts ervan ziet u alle mogelijke opties die u heeft om de lay-out aan te passen. U kan bijvoorbeeld kiezen om een standaardfactuur te bewerken (gegeven dat u al een eerdere lay-out heeft gebruikt), of om een lay-out volledig op maat te maken.

Kiest u voor ‘volledig op maat’, dan zult u rechts een hele lijst velden te zien krijgen die u kan invoeren op de factuur. Dit doet u door middel van drag&drop: u sleept gewoon de velden op de gewenste plaats op de factuur. Daarnaast kan u bijvoorbeeld ook een achtergrond uploaden, verschillende marges instellen en het lettertype aanpassen. Bovenaan kan u de preview vernieuwen, zodat u steeds kan zien waarmee u bezig bent. Denkt u klaar te zijn met de opstelling van de lay-out, dan kan u onderaan rechts klikken op ‘volgende stap’. Vergeet zeker niet om eerst de lay-out een naam te geven, anders zal de template niet worden opgeslagen.

Stap 3 – Lay-out offertes Net als bij de vorige stap kunt u op dezelfde manier een lay-out gaan maken voor offertes. Ook hier krijgt u de keuze om verder te bouwen op een bestaande offertelay-out of om vanaf nul te beginnen. U drukt daarna op ‘Opslaan en afsluiten’ en de beide lay-outs worden gegenereerd. Als alles gelukt is, zal er onderaan bij departementen volgende zin verschijnen: Personalisatie documenten in orde. Wijzigen.

layoutoffertes2

 

BTW inclusief/exclusief op offertes en facturen

Bij het opmaken van een offerte of factuur zal u vanaf nu kunnen kiezen of u uw bedragen inclusief of exclusief btw wilt laten weergeven. Dit doet u door op de knop ‘BTW’ te klikken, boven het prijsveld op de offerte of factuur. Teamleader berekent automatisch de aangepaste prijs en het subtotaal. Kiest u een ander btw-tarief, dan zal Teamleader ook de prijzen aanpassen. Zie onderstaande afbeeldingen ter verduidelijking:

Schermafbeelding 2013-11-08 om 14.16.13
 zonder btw

Schermafbeelding 2013-11-08 om 14.16.44

 met btw

Start/stop Chrome extensie aangepast

Teamleader heeft een start/stop applicatie waarmee het mogelijk is om makkelijk uw tijd te registreren. Met deze plug-in kan u eenvoudig tijd registreren voor verschillende taken. De plug-in zal ook uw lopende projecten opvragen, zodat u direct aan de juiste personen kan factureren. Uiteraard kan u ook gewoon een taakbeschrijving ingeven en beginnen te werken. De aanpassing van de extensie zit hem in het afvinken van een taak. Als er nu een taak verbonden is aan een bepaalde milestone van een project, dan zal u nu ook de mogelijkheid krijgen op de taak als afgewerkt te registreren. Dit behoorde vroeger niet tot de mogelijkheden. Op deze manier hoeft u geen twee keer een taak af te vinken.

Timetrack

Deze plug-in is enkel beschikbaar via de Google Chrome webbrowser. U kunt hem activeren via de integraties in Teamleader of via deze link. Na installatie zal er rechtsboven een Teamleader-icoontje verschijnen.