Terug naar het blog overzicht

Teamleader winnaar op The Next Web Europe Conference

Begin april schreven we een artikel over Teamleaders selectie voor een aantal internationale topevents. Eerst in de rij was The Next Web Europe Conference in Amsterdam. Na veel reacties op onze oproep om op Teamleader te stemmen, kregen we het goede nieuws dat we geselecteerd waren als één van de 75 start-ups.


 

Twee dagen lang kregen deze 75 internationale start-ups de gelegenheid om te pitchen voor een jury, en zo kans te maken op twee prijzen: een marketingbudget van 25.000 EUR in kader van het Boost-programma, en de henQ-award ter waarde van 100.000 EUR.


 

Drie start-ups mochten hun pitch herhalen op het hoofdpodium van The Next Web tijdens de slotsessie van de conferentie. Teamleader was daar één van.


 

We zijn verheugd te melden dat Teamleader de hoofdprijs wegkaapte op de Amsterdamse conferentie, na de overtuigende pitch van CEO Jeroen De Wit. Teamleader werd als winnaar gekozen door investeringsbureau henQ, uit alle deelnemers van het Boost-programma.


 

Floris van Alkemade, managing partner van henQ, sprak lovende woorden over Teamleader: "We decided to put our money where our mouth is and back the best company that's present at The Next Web 2015. The level of the pitches was more serious this year. There were real companies with real value propositions. There was one particular company that stood out: they addressed a real need in the market, a big market which is still growing. They have traction, and there are three startups in this conference room who use their software. We decided that Teamleader, which has just started to conquer the Netherlands and many other countries in Europe under the leadership of Jeroen, is the winner of the Henq award."






 

Jeroen De Wit is dus een zeer tevreden man: “We waren samen met de delegatie van Startups.be aanwezig op de conferentie om België verder op de kaart te zetten, onze collega-start-ups te overtuigen van de meerwaarde van Teamleader en om connecties te leggen voor onze verdere groei. Ik durf wel zeggen dat we meer dan in ons opzet geslaagd zijn.”

En de toekomst? “Zoals altijd gaat mijn dank eerst uit naar ons team, de trouwe klanten en de vele supporters. Zonder hen was dit niet gelukt. Dit weekend gaan we een beetje vieren, een beetje uitrusten, en vanaf maandag timmeren we weer aan de weg om het meeste te halen uit deze fantastische bekroning."

Over de auteur

Vicky Van Riel - Marketing

Als kunstwetenschapper met roots in de psychologie weet Vicky niet alleen waar de betere film over gaat, ze kan ook perfect uitdrukken wat ze erbij voelt. Voor haar marketingfunctie beroept ze zich bovendien op een uitgebreide retailachtergrond. Vicky beweert van wielrennen te houden, al heeft niemand haar ooit van Amsterdam naar Gent zien fietsen.

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!