Teamleader Blog Article

Teamleaders product roadmap 2018: dit mag je verwachten

Teamleaders product roadmap 2018: dit mag je verwachten
 

Voor veel SaaS-bedrijven betekent stilstaan achteruit gaan. Het maakt niet uit hoe goed je product is, je moet blijven innoveren als je voorop wil lopen.

Dit betekent niet dat je tot het einde der tijden nieuwe features of modules moet blijven toevoegen. Dat weten we bij Teamleader maar al te goed. Wij hebben de weloverwogen keus gemaakt om geen extra modules te maken, maar te verbeteren wat we al hebben: CRM, projectmanagement, facturatie en ticketing.

En als we eerlijk zijn: Teamleader is visueel gezien niet veranderd. Maar als ik zou kunnen laten zien wat we achter de schermen allemaal wel niet gedaan hebben, zou je perplex staan.

Ik hoef je niet te vertellen dat een auto zonder motor, überhaupt geen auto is. Dat is onze kracht: in de basis is Teamleader een sterke tool. Als we die basis verbeteren voor de toekomst, wordt het gemakkelijker om toeters en bellen toe te voegen - de gebruikerservaring blijft altijd onze focus houden.

Wat kun je verwachten? Ik laat je graag meekijken met
onze roadmap van de komende maanden.

De product roadmap voor 2018

Disclaimer: een SaaS-bedrijf is altijd gevoelig voor veranderingen op het laatste moment. Dit maakt het maken van een vaste roadmap erg lastig - het kan immers iedere dag veranderen. Dit betekent dat de verwachte opleverdatum kan verschillen van de werkelijke publicatiedatum. Ook geeft onze Agile ontwikkelingsaanpak ons de kans om nieuwe features stap voor stap te implementeren. Dus maak je geen zorgen als je een feature nog niet ontvangen hebt, het komt er uiteindelijk allemaal!

Dat gezegd hebbende, dit is wat we dit jaar willen lanceren:
NL_Roadmap_1

Veel bedrijven maken facturen in meerdere valuta. Teamleader bood al een paar valutaopties aan, maar de opties waren gelimiteerd en voldeed niet aan ieders behoefte.

Ondanks dat de functionaliteit deed wat het zou moeten doen - het bedrag via realtime valutaconversie omzetten in een andere valuta - hebben we feedback gekregen dat dit niet genoeg is.

Daarom gaan we een extra functionaliteit toevoegen. Denk aan het bepalen van je eigen conversieratio, conversie per productlijn, meerdere valuta per product en de mogelijkheid om facturen aan te maken in een andere valuta.

We werken hier nu al een paar maanden aan en de eerste resultaten zijn live: we hebben
iedere valuta ter wereld toegevoegd (uitgezonderd cryptovaluta en edelmetalen - sorry cryptomiljonairs). Kassa!

Geplande publicatie: voorjaar 2018

NL_Roadmap_2

Om je te helpen met tijd besparen, is het ons doel om onze interface zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Een nieuw en verbeterd navigatiemenu lijkt misschien een visuele verbetering, maar we hebben hier goed en veel over nagedacht. Zo goed zelfs, dat we met onze eigen psychoanalyse kwamen. Ongelooflijk toch? Je leest er alles over in deze blog.  

Ik hoor je denken ‘Waarom nu? Waarom het menu? Wat zal ik vanavond eten?’. Allemaal terechte vragen. In het kort: we passen het navigatiemenu nu aan om voorbereid te zijn op de updates van de komende weken en maanden. Het nieuwe menu valt samen met ons multi-fase plan om onze doelen van 2020 te bereiken. Nu een kleine stap, die ons later mijlen verder brengt.

Kort samengevat: we willen je in zo min mogelijk kliks brengen waar jij wilt zijn. Ons navigatiemenu zou helder moeten zijn, zonder te veel ruimte in te nemen. Dan kun je de ruimte van je scherm namelijk vullen met een volledig overzicht van je to do’s, om maar iets te noemen.


Geplande publicatie: voorjaar 2018

NL_Roadmap_3

Grote kans dat je het redesign van het dashboard inmiddels gezien hebt. Dat was pas het begin! Onze volledige productteam verbetert as we speak de gebruikersomgeving. Ondertussen wordt er ook uitgedokterd hoe we een nieuw & aangevraagd functionaliteit kunnen toevoegen.

Ons doel is om jouw leven gemakkelijker te maken. Als we je ook maar één seconde kunnen besparen, door een klik te verwijderen of jou te helpen efficiënter facturen en offertes te maken, dan doen we het.

Daarom werken we op dit moment aan het facturatie-overzicht. Naast de extra functionaliteiten (zoals de multi-valuta opties) is het ons doel om een betere gebruikerservaring te realiseren. Als je werkt met Teamleader, moet je daar ook van kunnen genieten; als wij onze hart en ziel erin stoppen, willen we dat jij dat ook voelt.


Geplande publicatie: voorjaar 2018

NL_Roadmap_4

De General Data Protection Regulation is een nieuwe set van maatregelen van de Europese Commissie, ter bescherming van consumentengegevens. Het verplicht bedrijven om de manier waarop ze gegevens van hun klanten verwerken te evalueren. Teamleader zal tegen de tijd dat de GDPR van kracht wordt (25 mei 2018) volledig aan de eisen voldoen. Wil jij meer weten over de GDPR en hoe Teamleader met data omgaat? Lees dan deze blog.

Geplande publicatie: in fases vanaf nu tot 25 mei 2018

NL_Roadmap_5

Een van de meest ontvangen aanvragen over projectmanagement is het berekenen van de winstmarge. Niet zo gek, aangezien ieder bedrijf wil weten of projecten winstgevend zijn of niet. Eerste stappen in dit proces: de flow om projecten toe te voegen gebruiksvriendelijker en klaar voor winstmarges maken.

De volgende stap is de mogelijkheid toevoegen om interne en externe kosten te splitsen. Nu kun je maar één tarief toevoegen: de prijs die je factureert aan je klant. Door hier interne kosten aan toe te voegen, kun je het verschil tussen wat je intern besteed en extern factureert berekenen.


Geplande publicatie: zomer 2018

NL_Roadmap_6

Een andere grote verbetering heeft te maken met je agenda. De huidige agenda werkt, maar het kan beter. We willen het de go-to plek maken voor al je meetings, belletjes en taken. Het zou je niet alleen moeten laten zien wat er gaande is, maar het zou je moeten helpen met het plannen van je dag, week, maand en zelfs jaar. We gaan niet opnieuw het wiel uitvinden hoor.

Nee, we gaan CalDAV in Teamleader implementeren. Dit is een internetstandaard die ook door Google en Apple gebruikt wordt. Dit maakt het makkelijker om je agenda te synchroniseren op verschillende apparaten.

De kalender vanaf nul opnieuw opbouwen met CalDAV geeft ons ook de mogelijkheid om het fundament voor veelgevraagde andere verbeteringen te leggen. Op basis daarvan kunnen we goede features bouwen. Bovendien zullen we jullie verrassen met een fantastisch redesign dat aansluit bij de nieuwe interface van Teamleader.


Geplande publicatie: eind 2018

NL_Roadmap_7

We willen jou niet alleen een uitmuntende klantervaring leveren, we willen je ook in staat stellen hetzelfde te doen voor jouw klanten. Daarom upgraden we onze cloudplatformen zoals Cloudsign en Invoicecloud zodat jij meer controle hebt over wat je klanten te zien krijgen.

Geplande publicatie: eind 2018

NL_Roadmap_8

De genoemde onderdelen komen niet uit de lucht vallen. Er is intensief overlegd welke verbeteringen we gaan doorvoeren en welke niet. Het blijft een balans tussen wat onze klanten nu willen en wat wij geloven dat ze in de toekomst nodig hebben.

Voor ons is het simpel: wij willen je helpen met slimmer werken. En dat is niet altijd wat je nu verwacht. Maar wees gerust, achter iedere beslissing schuilt een hoop data, gebruikerstesten en experimenten. We gaan verder dan gewoon een functionaliteit toevoegen. We willen workflows implementeren, die uiteindelijk jouw leven gemakkelijker maken.

We willen dat je tijd doorbrengt in Teamleader en tegelijkertijd willen we dat niet. Want iedere minuut die jij wint, kun je besteden aan dingen die je liever doet. Of je dat nou in je bedrijf, familie of vrienden investeert.

NL_Roadmap_9

Wat we gaan doen om over 10 jaar nog steeds relevant te zijn? Om eerlijk te zijn is dat geen gemakkelijke vraag om te beantwoorden. Harvard Business School professor Theodore Levitt heeft voorspeld dat de concurrentie minder zal gaan om wat je brengt en meer over hoe je het brengt:

‘New competition is not between what companies produce in their factories, but between what they add to their factory output in the form of packaging, services, advertising, customer advice, financing, delivery arrangements, warehousing, and other things that people value.’

Ook al gaat deze regel over fysieke producten, het geldt ook voor SaaS. Het gaat niet alleen om je product. Klantenservice, gebruikservaring en klanttevredenheid zijn minstens zo belangrijk. We kijken ook naar manieren om je met andere diensten te helpen. Het waarborgen van je cashflow bijvoorbeeld, door een factoring service te bieden.

Of wat denk je van het vinden van de juiste persoon voor een bepaalde taak door een netwerkplatform te bieden met ratings en skills? Dit zijn slechts een paar dingen die we voor de toekomst onderzoeken. Alles om jouw leven gemakkelijker te maken.


Ons doel is om jou te helpen slimmer werken. En daar hebben we jouw input voor nodig. Schrijf je in om een Teamleader beta gebruiker te worden en help ons jouw ervaring te verbeteren!