Teamleader Blog Article

Telefoondienst van IPNexia

Telefoondienst van IPNexia

Special feature: nieuwe koppeling met IPNexia

 

Onze vrienden van IPNexia hebben ons verblijd met geheel nieuw telefoonsysteem. IPNexia is een bedrijf gespecialiseerd in telecomoplossingen en datanetwerken voor bedrijven. De  koppeling tussen Teamleader en IPNexia maakt het mogelijk om vanaf nu vanuit Teamleader te bellen naar uw contacten.

Hoe gaat het in z’n werk?

Simpel.

IPNexia komt bij u langs voor de installatie van uw telefoondiensten. Zij brengen alles voor u in orde. Na afloop van de installatie kunt u de koppeling met Teamleader maken door bij integraties in uw persoonlijk menu uw instellingen te configureren.

Wat is het nut van deze koppeling?

Dankzij deze koppeling is het mogelijk om via Voice-over IP met twee muisklikken te bellen vanuit Teamleader. Wilt u een lead bellen, klikt u gewoon op zijn of haar nummer op de offerte in Teamleader. Er zal een venster verschijnen waarin u kan selecteren welk toestel de lead moet bellen. Daarna kan u klikken op ‘nu opbellen’.

Vooraleer de telefoon effectief naar de lead zal bellen, zal het toestel vanzelf overgaan. Als u opneemt, zal de telefoon pas echt naar uw contactpersoon telefoneren.

Na afloop kunt u een korte beschrijving van het gesprek opgeven in het vakje dat rechtsonder uw scherm verschijnt. De duur en de kosten van het gesprek worden opgelijst in uw persoonlijk menu.

Wat met inkomende oproepen?

 klik om te vergroten

onbekende beller2

Als u een inkomende oproep ontvangt, kan u bovenaan in Teamleader op het telefoonsymbool klikken om te zien wie u opbelt. U wordt ook automatisch doorgestuurd naar de detailpagina van uw contactpersoon, gegeven dat de beller iemand is die al in de CRM zit.

Als de beller nog niet in de CRM zit, maakt Teamleader automatisch een nieuw contact aan dat u achteraf of terwijl u belt kan aanpassen.

Indien u een oproep heeft gemist, zal Teamleader automatisch een uur later een callback inplannen in uw agenda. U kan zien van wie de gemiste oproep is als de persoon al in de CRM zit. Indien dit niet het geval is, zal Teamleader een callback maken naar een ‘onbekende beller’. Heeft de beller een voicemail achtergelaten, dan komt deze automatisch in Teamleader terecht en kan u die daar herbeluisteren. Automatische timetracking

Na afloop van het gesprek wordt de duur van het gesprek gelogd in de timetracking. Zo kan u achteraf een analyse maken van de effectiviteit van uw salesteam.

Beperkte toegang tot offertes

screenshot_offertetoegang

U  kon al uw medewerkers een beperkte toegang geven tot de gegevens in de CRM-module. We hebben deze optie nu ook uitgebreid naar de offertes.

Als u deze optie activeert voor uw medewerkers, zullen de offertes gefilterd worden. Uw medewerkers krijgen enkel de offertes te zien waarvoor zij verantwoordelijk zijn. Dit kan vooral handig zijn om vergissingen te vermijden. Het is ook mogelijk om met meerdere personen tegelijk verantwoordelijk te zijn voor een offerte.

U gaat hiervoor naar het instellingenmenu onder ‘Medewerkers’.

Bcc voor alle verzonden facturen

Om toch zicht te krijgen op alle (automatisch) verzonden e-mails in de facturatiemodule, zoals verzonden facturen, automatische herinneringen en dergelijke, kunt u in het instellingenmenu aanduiden dat Teamleader u een kopie van de mails stuurt als blind carbon copy (bcc).

Omdat de e-mails in bcc worden gestuurd, zullen de klanten waarnaar de e-mails worden gestuurd, niet te zien krijgen dat een kopie hiervan naar u gestuurd wordt.

screenshot_offertebcc

Kleine aanpassingen in de agenda

We hebben deze week enkele aanpassingen doorgevoerd aan de Teamleader-agenda om het gebruik ervan nog te optimaliseren.

Zoals u misschien al gezien heeft, hebben we de standaardweergave van de agenda veranderd van maandoverzicht naar weekoverzicht. Op deze manier krijgt u een duidelijker overzicht van wat u of uw collega’s de komende week te wachten staat en kan u beter uw planning beheren.

agendamilestone

Een tweede aanpassing aan de agenda is de toevoeging van milestones in de agenda. Net als verjaardagen en all-day events komen milestones die op het punt staan om af te lopen, bovenaan in de week- en dagweergave te zien.

Manuele synchronisatie in de planning voor Microsoft Exchange en Google Calendar

Als u naar de planning gaat ziet u rechtsboven in de hoek een synchronisatiesymbool staan. Als u daarop klikt, kunt u onmiddellijk uw Teamleader-agenda synchroniseren met uw gekoppelde agenda’s. Alle nieuwe meetings, verjaardagen of andere plannen komen direct in uw Teamleader-planning te staan.

Deze synchronisatie werkt met Google agenda en Microsoft Exchange (vanaf versie 2010). Vanaf volgende week kunt u ook manueel synchroniseren met Apple iCloud.

screenshot_agendasync