Teamleader blog
Teamleader Blog Article

24/7 Chauffeursdiensten: “Teamleader is de leidraad van onze communicatie”

24/7 Chauffeursdiensten: “Teamleader is de leidraad van onze communicatie”

27/4 Chauffeursdiensten pakt recruitment net even anders aan dan andere bedrijven. Sven Isenbaert, directeur van de Belgische tak van het bedrijf, vertelt: “Wij zijn geen cv-schuivers. We weten wat de klant en kandidaat graag willen, zo vinden we voor iedere chauffeur het juiste stuur.”

Ondernemer: Sven Isenbaert, directeur en mede-eigenaar
Bedrijf: 24/7 ChauffeursDiensten, 8 vaste werknemers, 1749 uitzendkrachten
Teamleader sinds: januari 2018
Klanten: Bedrijven die op zoek zijn naar vakbekwame vrachtwagenchauffeurs
Doel: “Bedrijven onze meerwaarde laten inzien om met ons samen te laten werken.”

24/7 Chauffeursdiensten is marktleider op het gebied van het werven, selecteren, opleiden en uitzenden van vrachtwagenchauffeurs. “We zijn al vijftien jaar in Nederland actief en hebben sinds 2017 een kantoor in België”, vertelt Sven. “Mijn rol is om de vertaling naar de Belgische manier van werken te maken. Ik zeg altijd: We praten wel allebei Nederlands, maar spreken niet dezelfde taal."

De juiste match

Als uitzendbureau gaat 24/7 Chauffeursdiensten voor elke klant op zoek naar de juiste chauffeur. Dat is niet altijd even makkelijk. “Chauffeur is echt een knelpuntenberoep, er zijn maar weinig mensen die tegenwoordig nog vrachtwagen willen rijden. Tegelijkertijd krijgen we heel veel aanvragen van bedrijven die chauffeurs zoeken. Soms bellen klanten ons op omdat ze ergens hebben gezien wie we zijn, maar we staan ook op beurzen en doen aan koude acquisitie.”

“Wanneer we het eerste contact hebben gehad, maken we een samenwerkingsvoorstel in Teamleader. Daarna gaan we op zoek naar de juiste kandidaten in ons systeem. Wanneer we niet de juiste kandidaat hebben, maken we direct in Teamleader een vacature en delen we deze via onze communicatiekanalen. We gebruiken Teamleader dus niet alleen voor het vastleggen van de afsprakenstroom en offertes. Dat is het fijne van deze work management tool: je kunt er echt je eigen draai aan geven.”

CRM-pakket is een belangrijke investering

Het maken van een persoonlijke match is erg belangrijk voor Sven en zijn team. “We luisteren echt naar onze kandidaten en klanten. Hierbij willen we kwaliteit leveren, kwantiteit is minder van belang. Het is ons doel om langetermijnrelaties te creëren. We willen precies weten wat de klant en kandidaat willen, maar dat kunnen we uiteraard niet allemaal onthouden. Daarom vinden we het heel belangrijk om in ons CRM-pakket te investeren.”

“Wij gebruiken Teamleader. Het is echt de leidraad van onze communicatie: elk klantcontact leggen we erin vast. Zo staat alles op één plek bij elkaar. Wanneer iemand naar de vestiging in Limburg belt, kan ik in Antwerpen gewoon de telefoon opnemen omdat ik alle benodigde informatie direct bij de hand heb. Dat werkt erg efficiënt en bespaart veel tijd, je hoeft namelijk niet eerst contact op te nemen met een collega voor de juiste gegevens.”

In de user story lees je hoe de workflow van 24/7 Chauffeursdiensten eruit ziet en welke rol Teamleader daarin speelt: 

Nl-NL - User story - 24/7 Chauffeursdiensten

Download user story

Doelen voor de toekomst

Het grootste doel van 24/7 Chauffeursdiensten staat in het teken van groei.“We willen bedrijven de meerwaarde laten inzien van een samenwerking met ons”, vertelt Sven. Inmiddels heeft het bedrijf kantoren in Polen, Roemenië, Litouwen, Duitsland, Nederland en België. “In Litouwen en Roemenië zoeken we ook mensen die in België en Nederland aan de slag kunnen. Je moet mensen dan echt overtuigen dat de kwaliteit goed is. Een chauffeur met een Oost-Europees kenteken heeft helaas niet altijd de beste naam.”

Ook in België zelf valt nog veel te winnen. “We zijn nog maar kort in Oost- en West-Vlaanderen actief, dat is ook een stukje wat we willen ontwikkelen. Verder staat Brussel op onze agenda om meer mee te gaan doen.”

Het vinden van nieuwe chauffeurs

“Het is voor ons heel moeilijk om nieuwe kandidaten te vinden, de slagingskans is heel erg laag. Waar andere uitzendbureaus misschien honderd kandidaten per week spreken, spreken wij er een stuk of vijf. Ze komen bijvoorbeeld binnen via onze website, socialmediakanalen of de website van de VDAB (het UWV van Vlaanderen, red.).

“Na een telefonische intake willen we iedere kandidaat op kantoor zien. Vervolgens komt er een voorstelronde met de klant. We dragen echt zorg voor de kwaliteit van onze kandidaten en zorgen dat ze ergens terechtkomen waar ze passen. Elk van deze stappen wordt vastgelegd in Teamleader, zo weet je precies wat elke kandidaat kan en wil.”

De volledig salesfunnel wordt dus binnen Teamleader doorlopen, van het eerste klantcontact tot de opvolging als de kandidaat eenmaal aan de slag is bij de klant. Alle klantinformatie wordt op deze manier centraal verwerkt. Dat scheelt tijd én geld, je betaalt namelijk alleen voor Teamleader in plaats van verschillende softwarepakketten.