Terug naar het blog overzicht

Blast! Media: "Overzichtelijk, zonder al te veel onzin."

Blast! Media was niet echt op zoek naar een CRM-systeem, tot ze Teamleader tegenkwamen. Nu werken ze veel efficiënter voor weinig geld.

Wie? Jurgen de Ruiter, accountmanager
Wat? Digitale billboards en outdoor narrowcasting
Teamleader sinds? Mei 2015
Modules? CRM en facturatie
Uitdaging? Abonnementen vereenvoudigen en sales forecasting

Wat doe je als je sector te veel focust op het technische in plaats van het inhoudelijke? Dan ga je gewoon je eigen weg. Het overkwam de oprichters van Blast! Media: zij vonden dat narrowcasting - het plaatsen van audiovisuele displays op locatie - te veel op het scherm en de prijs was gericht. Dus besloten ze het anders aan te pakken, onder het motto: "de hardware is het middel en de content het doel". Een gloednieuw, creatief idee dus - en dan kan je administratieve rompslomp missen als kiespijn.

Jurgen en designer                      Scherm aanwijzingen Jurgen

Betalen voor wat je gebruikt

Dat was zo'n vier jaar geleden. Ondertussen is Teamleader op de proppen gekomen, al was Blast! Media niet echt op zoek. Accountmanager Jurgen De Ruiter legt uit hoe dat zat. "We kwamen op een beurs CRM-specialist René Brouwer tegen. Hij bracht ons in contact met Teamleader. Ergens wilden we wel een systeem, maar het mocht niet te log zijn, of vol met dure functies die je toch niet gebruikt. Uit de demo bleek echter meteen dat er precies alles in zat dat we nodig hadden. Wij zochten eigenlijk gewoon een basispakket en dat is echt Teamleader."

"Wij zochten eigenlijk gewoon een basispakket en dat is echt Teamleader."

Zoals heel wat andere bedrijven, behielp ook Blast! Media zich daarvoor met tabellen en spreadsheets. "Wij deden echt álles in Excel. Er was één document dat elke week tijdens een meeting werd bijgewerkt en daar was ik de beheerder van. Om te weten hoe trajecten verliepen moest ik steeds bellen, en ik kon ook niet goed bijhouden wat ik nog allemaal moest doen. Eigenlijk had ik nauwelijks overzicht."

Bureau met thee en mobiel    Bureau met designer    Bureau met folders

"Als ik bovendien een keertje niet op kantoor was en er belde iemand in, dan moest ik erop rekenen dat niemand het vergat door te geven. Wat natuurlijk best wel eens gebeurde." Met Teamleader is dat verleden tijd. "Mis ik nu een telefoontje van een klant, dan wordt daar een aantekening van gemaakt en krijg ik er een mailtje van. Zo gaat er nooit meer belangrijke info verloren."

Sales forecasting & abonnementen

 Designer voor scherm "De statistieken waren voor ons een belangrijke reden om Teamleader te kiezen. Dat gebruiken we nu heel veel. Voorheen konden we niet forecasten, noch goed zien wat er binnenkwam aan leads en verkoopkansen. Voor ons is dat echter wel superbelangrijke informatie: hoeveel zit er in de pipeline? Hoeveel omzet kunnen we nog draaien? Dat kunnen we nu veel beter voorspellen."

"Hoeveel zit er in de pipeline? Hoeveel omzet kunnen we nog draaien? Dat kunnen we nu veel beter voorspellen."

"Ook de abonnementen zijn voor ons heel handig: we hebben er daar echt veel van. Zeker met de hardware die we leasen. Dan wil je wel weten wat er goed loopt en wat minder. Ook de tags vertellen ons veel: waar wordt veel aan gewerkt, waarop lopen we voor, wat doet het momenteel minder… Al die vragen helpt Teamleader ons beantwoorden."

Ervaring met de facturatiemodule heeft Jurgen niet. Hij hoort echter alleen maar goede dingen. "Ons team vindt de facturatie makkelijk en overzichtelijk, en de koppeling met Exact heeft ons een enorme efficiëntiewinst opgeleverd. Alles wordt in een paar klikken bijgehouden, ik heb echt nog geen klachten gehoord."

Een prettige discipline

Wat Teamleader zo goed maakt, kan Jurgen in een paar woorden samenvatten: "Overzichtelijk zonder al te veel onzin, zo zou ik het omschrijven." En wat vindt hij nog cruciaal? "Teamleader verplicht je om een aantal zaken in te vullen, een soort prettige discipline waardoor je niks meer vergeet. Taken afvinken, calls of telefoontjes die terugkomen, kortom: de kleine verplichtingen die soms vervelend zijn maar waar het wel om draait, die essentiële dingen zitten er in."

Close up Jurgen "Teamleader verplicht je om een aantal zaken in te vullen: een soort prettige discipline waardoor je niks meer vergeet."

Op andere menselijke foutjes speelt Teamleader dan weer prima in, aldus Jurgen: "Als twee mensen dezelfde bedrijfsnaam op verschillende manieren ingeven, raakt je database al gauw vervuild. Teamleader suggereert echter zelf om die informatie samen te voegen. Dat doet zeker niet elk pakket."

Geen loze beloftes

Tot slot is er het financiële plaatje. Ook op dat vlak weet Teamleader te scoren. "De prijs-kwaliteitverhouding is gewoon goed. Alles in het systeem werkt goed, er is weinig op aan te merken. Jullie customer success helpt daarin aardig mee: als ik een probleem heb waarvoor er niet meteen een duidelijke oplossing is, krijg ik binnen maximaal een dag of twee alsnog netjes antwoord."

"Sowieso heb ik de indruk dat er bij jullie intern niet veel vergeten wordt. Andere bedrijven durven wel eens te beloven om later op een probleem terug te komen, waarna dat dan nooit meer gebeurt. Jullie laten zien dat het anders kan: we kunnen feedback geven, webinars volgen, we krijgen updates mee in de nieuwsbrief. Je wordt echt op de hoogte gehouden als klant."

Over de auteur

Vicky Van Riel - Marketing

Als kunstwetenschapper met roots in de psychologie weet Vicky niet alleen waar de betere film over gaat, ze kan ook perfect uitdrukken wat ze erbij voelt. Voor haar marketingfunctie beroept ze zich bovendien op een uitgebreide retailachtergrond. Vicky beweert van wielrennen te houden, al heeft niemand haar ooit van Amsterdam naar Gent zien fietsen.

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!