Teamleader blog
Teamleader Blog Article

Coachall: “Wij verkopen alleen iets waar we zelf superenthousiast over zijn. Teamleader dus.’’

Coachall: “Wij verkopen alleen iets waar we zelf superenthousiast over zijn. Teamleader dus.’’

Altijd op zoek naar verbetering. Er is geen zin die Niels Moons, (mede)oprichter van softwareintegratiebedrijf Coachall, beter omschrijft. Of het nu gaat om persoonlijke doelen - Niels is sportief en houdt zijn prestaties graag bij met een smartwatch - of om zijn carrière, zijn passie voor altijd nóg meer efficiëntie klinkt overal in door. Combineer dat met zijn grafische scholing - ‘’Ik vind het belangrijk dat dingen niet alleen handig zijn, maar ook mooi’’ - en zijn warme, gastvrije inborst en het is duidelijk: dit is de man die je moet hebben als je bedrijf wel wat hulp op het gebied van software kan gebruiken.

Ondernemer: Niels Moons
Functie
: Verantwoordelijk voor Marketing & Training
Bedrijf: Coachall
Teamleader sinds: 2019
Klanten: Middenkleinbedrijven, zoals Asbitech en Cockheyt Biopools

Coachall heeft als doel om digitale verkoopprocessen te optimaliseren. In gewonemensentaal: Niels zorgt ervoor dat het contact met je klanten soepel verloopt, en dat die klanten mooie, duidelijke offertes en facturen in hun inbox krijgen. Belangrijk voor de drie mannen van Coachall: is de software gebruiksvriendelijk genoeg? En ziet het er aantrekkelijk uit?

Klinkt mooi, maar niet per se nieuw. Coachall onderscheidt zich echter op een heel belangrijk punt van de concurrentie: ze helpen je om de software echt goed te gebruiken. ‘’Hóé je met de tools die wij aanbieden werkt, dát leren we je’’, zegt Niels. ‘’We hebben zoveel voorbeelden gezien van mensen met bedrijven die wel handige tools in huis hebben, maar er niet efficiënt mee werken. Zonde. Dat zien we ook veel bij concurrenten: ze werken de theorie achter de tools uit, maar het daadwerkelijke implementeren wordt bijna vergeten.’’

Software écht snappen

En dat is toch waar Niels het voor doet: mensen écht helpen. Dat doet Coachall door middel van trainingen. Ook voor programma’s die klanten niet bij zijn bedrijf hebben aangekocht, zoals het in coronatijd razend populair geworden Microsoft Teams. Teamleader behoort ook tot het portfolio van Coachall. Sterker nog: ze verkopen onze software, geven er trainingen voor, ‘’maar wat het belangrijkste is: we gebruiken het ook zelf’’, zegt Niels. ‘’Wij willen namelijk alleen maar software verkopen die we zelf ook gebruiken. Waar we echt in geloven, dus.’’

‘’Onze hele onderneming draait om Teamleader, het is ons belangrijkste product’’, vult hij aan. ‘’We zijn direct bij de start van onze onderneming met Teamleader gestart. Een bewuste keuze, want de software is simpel, niet te complex, en ziet er mooi uit.’’ Niels en zijn collega’s gebruiken alle mogelijke functies van Teamleader, maar: ‘’de leukste vind ik de klantopvolging. Je ziet meteen in welke fase deals zitten, en dat is toch de basis.’’ Hij is ook fan van het ticketingsysteem: als klanten vragen hebben, kunnen ze naar een speciaal mailadres mailen. Dat activeert automatisch een ticket via Teamleader. ‘’Superhandig. Oh, en de facturatie: dat mensen binnen hun factuur direct kunnen betalen, zelfs met een QR-code.’’

In de user story lees je hoe de workflow van Coachall eruit ziet en welke rol Teamleader daarin speelt: 

NL_Usercases_CoachallBespaar tijd én geld

Dat neemt Niels veel tijd uit handen, vooral op het gebied van communicatie. ‘’We werken alledrie vaak op een andere locatie, dus het is belangrijk dat we allemaal elke lead altijd gemakkelijk kunnen opvolgen.’’ En het financiële plaatje vindt hij ook aantrekkelijk. ‘’Omdat Teamleader veel tools biedt, hoef je minder tools aan te kopen. De kostenstructuur is simpel en dus besparend.’’

Juist in tijden van corona heeft Coachall het erg druk. Immers: bijna iedereen werkt thuis, en dus is het handig om goede software te gebruiken waardoor je precies weet waar welke collega mee bezig is. Dat uit zich binnen iedere onderneming anders, maar Coachall werkt - mede dankzij Teamleader - zoveel mogelijk op maat. ‘’In de toekomst willen we dat graag nóg meer doen, met aanvullende tools die we zelf gaan creëren en implementeren in Teamleader.’’

Enthousiast geworden? Ook jij kunt je klanten helpen. Tijdens de onboardingfase, maar zeker ook erna. Word partner van Teamleader en bied net dat stukje extra service. Worden zij blij van, jij blij, wij blij. Triple win!