De Slimme Jongens: “We maken de offerte in Teamleader waar de klant bij is”

“Wij maken woningen in het hogere segment slim door middel van alarmen, camera’s, domotica, elektra installatie en zonnepanelen.” Waar andere partijen werken met verschillende apps voor elke oplossing, integreren de Slimme Jongens alles in één app.

De Slimme Jongens zijn een stel knappe koppen. Ze voorzien de woningen van hun klanten van de modernste technieken. Eigenaar (en naar eigen zeggen kapitein) Maickel Kinnaer vertelt: “Klanten komen bij ons omdat ze geen andere partij kunnen vinden die alle oplossingen kan integreren in één systeem.”

Ondernemer: Maickel Kinnaer en compagnon Bram Aaldering
Bedrijf: De Slimme Jongens, 12 medewerkers
Teamleader sinds: Mei 2017
Klanten: Woningeigenaren uit het hogere segment, van acht ton tot een miljoen
Doel: "Een nieuwe vestiging beginnen in het midden van het land"

Een slim huis, hoe werkt dat?

“Wij sluiten alles zo op elkaar aan dat de woning ‘weet’ wat de behoefte is van de bewoner. Zo ziet app door middel van GPS dat je niet thuis bent. Wanneer je een stuk van de woning af staat, gaat het alarm aan. Ben je onderweg naar huis? Dan gaat de verwarming alvast aan. Ook wordt de modus van de verlichting automatisch aangepast op basis van het tijdstip.”

Van telefoontje naar de showroom

De Slimme Jongens zitten niet om werk verlegen. Sterker nog, de klanten komen gewoon naar ze toe. “We doen niet aan koude acquisitie, meestal bellen klanten ons”, vertelt Maickel. Natuurlijk komen deze klanten niet uit de lucht vallen, er is wel degelijk aan gewerkt. “We hebben veel geïnvesteerd in onze vindbaarheid in Google. Daarnaast komen er wel eens klanten via via bij ons.”

Wanneer ze de klant eenmaal aan de telefoon hebben, wordt meteen actie ondernomen. Maickel vertelt: “Het contact wordt dan direct in Teamleader gezet.” Door gebruik te maken van deze work management tool staat straks alle informatie bij elkaar en kan iedereen binnen het bedrijf deze bekijken. “Vervolgens proberen we de klant bij ons in de showroom te krijgen. Daar kunnen ze de mogelijkheiden ervaren. Het is echt een belevingsruimte. Onze klanten gaan echt geen ton neerleggen over de telefoon, die willen eerst zien wat ze krijgen voor hun geld.”

Een offerte maken met de klant

De meeste bedrijven maken hun offertes als de klant al lang en breed naar huis is. Maickel en zijn collega’s pakken dat anders aan. “We maken de offerte in Teamleader waar de klant bij is. Vervolgens gaan we samen plussen en minnen, totdat we op een bedrag uitkomen waar we allebei blij van worden.”

“Deze offerte wordt via de mail opgestuurd naar de klant en na ondertekening maakt een van de projectleiders een project aan in Teamleader. Hij plant vervolgens direct in het systeem de werkzaamheden in bij de monteurs. Zij voeren op hun beurt weer alle uren en werkzaamheden per dag en week in.”

Gaandeweg wordt er ook een Slimme Dame bij het proces betrokken. “Zij zet de facturen klaar in Teamleader en regelt aan het einde van het project een flesje wijn voor de klant.”

Uren controleren

Maickel regelt de financiële zaken bij de Slimme Jongens. “We werken al vanaf dag één met Teamleader, mijn compagnon Bram Aaldering en ik waren al bekend met het systeem vanuit onze oude werkgever. Je pakt gewoon de module die je nodig hebt. Het is geen oneindige put aan informatie waar we niks mee kunnen. In een te groot CRM-pakket verdwaal je.”

Om ervoor te zorgen dat de juiste zaken gefactureerd worden, voert Maickel regelmatig controles uit. “Ik controleer bijvoorbeeld of de juiste uren bij de juiste projecten zijn gezet en of de synchronisatie met Exact goed gaat. Soms sluit een projectleider een project te snel af en kunnen de monteurs hun uren niet meer invullen, dat kost soms wat extra tijd.” Gelukkig kan Maickel deze projecten binnen Teamleader gewoon weer openen.

In de user story lees je hoe de workflow van De Slimmer Jongens eruit ziet en welke rol Teamleader daarin speelt:

NL Usercases Slimme Jongens

Een tweede vestiging

De Slimme Jongens zijn gevestigd in Zevenaar, maar willen in de toekomst graag uitbreiden. “We zijn behoorlijk gedreven. Ons doel is om een nieuwe vestiging te beginnen in het midden van het land. Begin 2021 gaan we kijken naar een locatie.”

“Tot die tijd willen we de werkprocessen goed vastzetten. Deze zijn flink veranderd in de afgelopen jaren. We willen weer vooruit kijken en innovatief zijn.” Teamleader kan ze daarbij helpen. “Ik ben er erg gecharmeerd van”, vertelt Maickel. “Het is een steady platform, ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets crashte.”

  • 19/08/2021
  • Laatst gewijzigd op 12/02/2024

Gerelateerde blogposts