Terug naar het blog overzicht

Skillseeker: "We zochten een foolproof systeem dat onze sales én customer care ondersteunt."

Skillseeker zocht een systeem om hun salesprocessen te optimaliseren. Hebben ze in Teamleader gevonden wat ze zochten? Lees het hier!

Wie? Lucas van Ardenne, mede-eigenaar
Wat? Cursussen, trainingen en workshops
Teamleader sinds? September 2015
Modules? CRM en projecten
Uitdaging? Salesprocessen optimaliseren

Op de Amsterdamse Keizersgracht bevindt zich het hoofdkwartier van Skillseeker. Skillseeker gaat op zoek naar de leukste en meest inspirerende cursussen, trainingen en workshops bij jou in de buurt. Aanbieders van cursussen vinden door Skillseeker meer deelnemers en de deelnemers zelf (van jong tot oud) vinden de workshops die bij hen passen, of ze nu voor hun persoonlijk of hun professioneel leven zijn.

Balk post-its1                      Scherm Lucas

Salesprocessen

Om hun salesproces te verbeteren, gingen ze op zoek naar de juiste software. Die zoektocht was niet eenvoudig. “We hebben veel verschillende systemen getest, vooral veel workflow- en projectmanagementtools: Podio, Salesforce, Highrise, Basecamp. Geen ervan was echt wat we zochten. Bij sommige was het moeilijk om data te exporteren, andere waren dan weer heel duur geprijsd voor wat je ermee kon. Via via zijn we bij Teamleader terechtgekomen. Ze zaten ook in Amsterdam en konden snel langskomen. Dat was al meteen heel prettig!”

Binnenkijkje kantoorDe leukste en beste cursussen die Skillseeker selecteert, moeten natuurlijk ook nog aan de man gebracht worden. Daarbij kwam Teamleader handig van pas. "Al onze kernactiviteiten van het afgelopen half jaar zitten rond sales geconcentreerd. We zochten dus een pakket dat de sales goed ondersteunt, met de mogelijkheid om te kunnen uitbreiden richting customer care. Met Teamleader lukt dat prima. Als totaaloplossing voor je organisatie is Teamleader eigenlijk perfect."

"Als totaaloplossing voor je organisatie is Teamleader eigenlijk perfect."

Er waren nog wel meer gebreken bij de geteste systemen. "Wij hadden bijvoorbeeld te maken met de Volksuniversiteit van Amsterdam: 900 cursussen en 60 docenten. Die 60 docenten werden in ons toenmalige systeem allemaal aparte contacten, terwijl er 1 centraal contactpersoon was die de Volksuniversiteit leidde. Het werd dus één grote brei van contacten waar we vervolgens eigenlijk niks mee konden."

"Ook konden we in de andere systemen geen pijplijn bijhouden of bekijken hoe we ervoor stonden. Nu weten we elke dag, elke minuut wat de status is van onze deals, hoeveel proposals er zijn, welke afspraken zijn afgezegd, wie er wel en niet goed presteert of wat er nog open staat bij klanten. Dat heeft Teamleader allemaal heel inzichtelijk gemaakt."

Integraties

Lucas gebruikt al een aantal van Teamleaders integraties. In de toekomst worden dat er vast nog meer. "Zo willen we steeds meer mailings gaan doen. Daar gebruiken we nu Mailchimp voor. Tot nu toe hebben we nog weinig emailmarketing gedaan, maar met Teamleader kun je precies zien wie de emails geopend heeft en kun je die leads goed opvolgen. Daar gaan we dus flink mee aan de slag."

Bureau medewerker    Balk post-its2    Scherm sales medewerker

Over het grootste voordeel van Teamleader twijfelt Lucas niet lang. "Dat je projecten kan afbakenen en daardoor weet dat er een volgende fase is opgetreden. Elk project bevat verschillende taken en het is belangrijk dat je met al die taken ergens naar toe kan werken, dat die ook daadwerkelijk afgerond worden. Daarom is de flow van CRM naar projecten zo ideaal: je kunt vlot elke fase doorlopen, samen met je klant."

"Binnen een halve dag begrijpt elke nieuwe gebruiker hoe Teamleader werkt en hoe de tool in elkaar zit.”

Dat het systeem handig in gebruik is, hoef je Lucas niet te vertellen. "Teamleader is helemaal idiot proof. Daar hou ik van. Al heb ik zelf best wel verstand van technische zaken, toch is het makkelijk als je nieuwe mensen niet steeds alles moet uitleggen. Binnen een halve dag begrijpt elke nieuwe gebruiker hoe Teamleader werkt en hoe de tool in elkaar zit.”

Schaalbaarheid

Zicht vanaf dak "Daarnaast zijn we flink aan het groeien, maar moeten we altijd rekening houden met piekmomenten in het jaar. In onze markt is er in de maanden december-januari en juli-augustus-september veel nieuw lesaanbod. Dankzij Teamleader kunnen we die pieken en dalen perfect opvangen. Moeten er eind juli heel veel dingen gedaan worden? Dan kan je daarop anticiperen en die projecten op tijd oppakken."

"Dankzij Teamleader kunnen we de pieken en dalen perfect opvangen."

Teamleader is veelzijdiger dan de concurrentie, en dat valt op. "Met Teamleader heb je een heel palet aan mogelijkheden. Hoe meer je met de tool werkt, hoe meer je merkt hoeveel voordeel je eruit haalt. Dit heeft vooral betrekking op de flexibiliteit: je bespaart er veel tijd mee en misschien zelfs een extra medewerker. Wij hebben een duidelijk groeimodel: we willen hard groeien, maar wel flexibel blijven en niet locatiegebonden zijn. Dat krijgen we echt goed voor elkaar met dit systeem.”

"Wij willen het in de huidige markt goed blijven doen en onze administratie eenvoudig regelen. Als de docenten daarbovenop met passie hun vak kunnen uitoefenen, zijn we heel tevreden. Wij kunnen hen daar dan ook uitstekend bij helpen. En Teamleader helpt ons."

Zicht vanaf dak Amsterdam

Over de auteur

Vicky Van Riel - Marketing

Als kunstwetenschapper met roots in de psychologie weet Vicky niet alleen waar de betere film over gaat, ze kan ook perfect uitdrukken wat ze erbij voelt. Voor haar marketingfunctie beroept ze zich bovendien op een uitgebreide retailachtergrond. Vicky beweert van wielrennen te houden, al heeft niemand haar ooit van Amsterdam naar Gent zien fietsen.

Blijf op de hoogte van Teamleader en ontvang alle nieuwtjes als eerste!