Teamleader Blog Article

Supertrips.nl: "Wij hebben kosten bespaard en de omzet verhoogd"

Supertrips.nl:

Rutger van de Maat is een millennial met een doel voor ogen. En probeer hem daar maar eens vanaf te brengen. In 2016 nam hij Supertrips.nl van een kennis over en sindsdien werken hij en het Supertrips-team keihard om de Booking.com te worden voor bijzondere overnachtingen in Europa. “Ik houd van mooie locaties en bijzondere accommodaties, die ervaring wil ik vindbaar maken voor iedereen.”

Ondernemer: Rutger van de Maat
Bedrijf: Supertrips.nl in Nijverdal, 5 werknemers
Teamleader sinds: maart 2018
Klanten: Consumenten die een bijzonder nachtje weg willen
Doel: Dé online touroperator voor bijzondere bestemmingen in Europa worden

Een bijzondere vakantie op rijafstand

Supertrips.nl is een platform voor Nederlanders die op zoek zijn naar een niet alledaags weekend of weekje weg op rijafstand. Wij richten ons op mensen aan het begin van de customer journey. Zij weten dat ze een paar dagen weg willen, maar waarheen? Geen idee. Wij inspireren ze met kwalitatieve blogs en helpen hen op ons platform een bijzondere overnachting te vinden. Als er dan iets is wat de vakantieganger aanspreekt, dan kan hij de overnachting op de website van de locatie of reisorganisatie zelf boeken.”

Supertrips.nl fungeert nu dus nog als leadgenerator voor haar partners, waaronder Sprs.me en Eliza was here. Rutger: “Wij focussen ons op vindbaarheid in Google. Dit doen we door zoekmachineoptimalisatie, retargeting en advertenties. Wij doen ons best om zoveel mogelijk leads naar onze partners te sturen, daar betalen ze ons immers voor. Alles wat we doen, doen we met oog voor het verdienmodel van de aanbieders.”

Rutger vertelt waarom hij het “echt heel leuk vindt” om nieuwe concepten te zoeken en te promoten: “Het eindresultaat, dat mensen iets zoeken en dan de perfecte overnachting vinden, maakt mij blij. Daar doe ik het voor. Ik wil over bijzonder plekken schrijven, de plekken op film vastleggen en er zoveel mogelijk mensen over vertellen. En naartoe sturen. Daar word ik blij van. Ik wil het ultieme vakantiegevoel verspreiden.”

Supertrips.nl en Teamleader

Onze complete salesfunnel zat eerst in Excel. We hadden een kolom voor de naam en een voor de datum waarop het contact was gelegd. Dan maakten we de cel oranje en als het contact was gelegd, kleurden we de cel groen. De reactie van de contactpersoon hielden we in de volgende kolom bij. Als je pech had kwam er ook nog een notitie achter: ‘over 6 maanden opnieuw proberen’. Die contacten gingen vaak verloren. Op een gegeven moment was de lijst zo lang dat het niet meer overzichtelijk was. Het programma Pipedrive leek een goede oplossing. Naast al onze andere programma’s…” 

“Uiteindelijk hadden we elk administratief probleem opgelost met een programma. Dat bleek óók niet ideaal, want we werkten allemaal net anders, niet gestroomlijnd en er was geen universele bron van waarheid. Toen kwam ik Teamleader tegen. In dit systeem zit alles wat we nodig hebben voor klantcontact, sales en facturatie. Sinds we dat geïmplementeerd hebben, hebben we heel wat kosten bespaard en zelfs de omzet verhoogd! De salesopvolging en facturatie zijn niet langer het probleem. Ook konden we tijdens de corona-lockdown onverstoord doorwerken.”

NL_Campaign_TakeTheLead_Blog-CTA

Van inspirator naar boekingspartner

“Op dit moment fungeren we als inspirator. We halen consumenten binnen, inspireren ze om een bijzondere overnachting te boeken in plaats van een standaard weekendje weg en verwijzen ze weer door naar onze partners. In de toekomst wil ik dat allemaal zelf doen. Ik wil niet alleen meer informatie kunnen delen over beschikbaarheid en prijzen, maar ik wil ook dat mensen bij ons kunnen boeken. Het wachten is op de sector: zij moeten een boekingssysteem hebben waar wij ons systeem op aan kunnen sluiten. Pas als wij de beschikbaarheid in realtime kunnen uitlezen, kunnen we het zoek & boekproces voor consumenten makkelijker maken en de middle man eruit halen.”

“Dit doel sluit aan bij het gemak dat consumenten willen. Het is niet langer leuk om naar de massa te gaan, consumenten willen veel luxe voor weinig geld. Ze willen authenticiteit en vinden het prima om meer te betalen voor een puurdere locatie en meer kleinschalige accommodatie. Zeker nu! Door de coronapandemie is de vraag naar bijzondere overnachtingen op rijafstand ontzettend gestegen. Zolang deze behoefte groeit en blijft bestaan, kan ik daarop inspelen met het aanbod van bijzondere concepten en overnachtingen.”