Hoe de GDPR het beheer van klantgegevens beïnvloedt

Op 25 mei 2018 gaat de General Data Protection Regulation (GDPR) of Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. De GDPR waarborgt betere controle over persoonlijke data en betere beveiliging van gegevens in heel Europa. Wat dit betekent voor het beheer van klantgegevens voor jou, lees je in deze blog.

Zo krijg je klanten - 12 bewezen marketingtechnieken

61% van de marketeers geeft aan dat het genereren van goede leads hun grootste uitdaging is. Dit betekent dat alle bedrijven veel moeite stoppen in het aantrekken van leads. Om het gemakkelijker te maken, is het zaak om grip te krijgen op een paar bewezen marketingtactieken - deze 12 technieken zijn essentieel als je wilt weten hoe je meer efficiënt klanten krijgt.

Klantdata management: Zo bouw je een effectief klantenbestand

Een klantenbestand helpt je om de klantretentie te verbeteren, omzet te verhogen en de kosten per lead te verlagen. Lees gauw verder over de ins & outs van klantdata management.

Met deze 5 tools maak jij je business future-proof

65 Procent van de Nederlandse ondernemers zeggen dat digitalisering in het verleden belangrijk is geweest voor de huidige situatie van hun onderneming. 29 Procent van de Nederlandse ondernemers zegt de komende twaalf maanden te willen focussen op het digitaliseren van haar diensten of processen. Slechts drie op de tien denkt dat dit daadwerkelijk gaat lukken*, daarom deze blog om je op weg te helpen: vijf tools waarmee jij je zaak future-proof maakt. *Deze cijfers komen uit het onderzoek The Next Step dat onafhankelijk onderzoeksbureau iVOX (in opdracht van Teamleader) in augustus 2017 uitvoerde onder meer dan tweehonderd Nederlandse ondernemers.

Een uurtje extra: Dit doet de innovatieve ondernemer er mee

Afgelopen weekend ging de wintertijd in. In de nacht van zaterdag op zondag draaiden we massaal de klok een uur terug. Veertig jaar geleden werd het idee ingevoerd om een zomer- en wintertijd in te stellen. Ideaal, want op deze manier genieten we optimaal van het daglicht en verbruiken we dus minder energie. De laatste tijd is er nogal wat te doen in het nieuws rondom het verzetten van de klok. Zo zijn de beoogde energievoordelen nooit behaald en ziet Europa het liefst een standaardtijd. Tot op heden is er nog geen beslissing over genomen en zorg ik er als ondernemer voor dat ik dit – voor mijn gevoel – extra uurtje optimaal benut door na te denken over de volgende stap binnen mijn bedrijf. Tijd is immers kostbaar en dat weten mijn collega-ondernemers ook.

Infographic: de digitale consument

Hoe kan het mkb de digitale consument beter leren begrijpen? Klanten zijn steeds meer digitaal en het is hoog tijd om daar slim op in te spelen. Spreker en digital strategist Gerrie Smits bespreekt de feiten, trends en de klantgerichte transformatie in onderstaande infographic.

Customer segmentation: waarom dit belangrijk is voor het mkb

Als ondernemer in het mkb wil je sterke relaties hebben met degenen die belangrijk zijn voor jouw business: je klanten. Customer segmentation is een ideale manier om dit te doen. Het helpt je namelijk een krachtige boodschap over te brengen en stelt je in staat om betere relaties te bouwen.

Klanttevredenheid meten: welke methodes kan ik gebruiken?

Hoe tevreden zijn jouw klanten? Als je beseft dat 91% van ontevreden klanten hoogstwaarschijnlijk niet meer van jouw bedrijf zal kopen, is het handig om klanttevredenheid te meten. Zelfs als je klanten tevreden lijken, weet jij dan waarom klanten positief zijn? Gebruik de juiste methodes om klanttevredenheid te meten en ontdek het zelf.

7 Nieuwe integraties op de Marketplace

De zomermaanden waren geen komkommertijd bij Teamleader: er staan maar liefst 7 nieuwe integraties op de Marketplace! Dat heeft vast en zeker te maken met de lancering van onze Build-pagina - daarop is het mogelijk je eigen Teamleader-integraties te bouwen.

Nederlandse ondernemer: strategie over toekomst bedrijf is onduidelijk

Ruim 1 op de 2 ondernemers onwetend over de volgende stap van hun bedrijf Amsterdam, 14 januari 2018 – Nederlandse ondernemers hebben de strategische toekomstplannen van hun bedrijf niet in het vizier. Deze plannen zijn door de meerderheid nog niet vormgegeven (54%), zo blijkt uit onderzoek van Teamleader. Slechts 10 procent van het mkb heeft een perfect beeld van wat de volgende stap moet worden. Een kleine groep heeft hier wel een idee van, maar heeft dat beeld nog niet concreet ingevuld (37%).