Zo krijg je klanten - 12 bewezen marketingtechnieken

61% van de marketeers geeft aan dat het genereren van goede leads hun grootste uitdaging is. Dit betekent dat alle bedrijven veel moeite stoppen in het aantrekken van leads. Om het gemakkelijker te maken, is het zaak om grip te krijgen op een paar bewezen marketingtactieken - deze 12 technieken zijn essentieel als je wilt weten hoe je meer efficiënt klanten krijgt.

Infographic: de digitale consument

Hoe kan het mkb de digitale consument beter leren begrijpen? Klanten zijn steeds meer digitaal en het is hoog tijd om daar slim op in te spelen. Spreker en digital strategist Gerrie Smits bespreekt de feiten, trends en de klantgerichte transformatie in onderstaande infographic.

Klantsegmentatie: waarom dit belangrijk is voor het mkb

Als ondernemer in het mkb wil je sterke relaties hebben met degenen die belangrijk zijn voor jouw business: je klanten. Klantsegmentatie is een ideale manier om dit te doen. Het helpt je namelijk een krachtige boodschap over te brengen en stelt je in staat om betere relaties te bouwen.

Customer-centric verkopen voor het mkb

De manier waarop jij je producten aan je klanten verkoopt is cruciaal, omdat het de toon zet voor een potentiele lange-termijn relatie. Het gebruik van een customer-centric benadering helpt jouw bedrijf alles eruit te halen wat erin zit én brengt jou nieuwe klanten. In deze blog ontdek je hoe je dit doet.

Customer centricity voor het mkb: zo stelt IT-bedrijf Halito! de klant centraal

Hoe kiest het mkb een aanpak waarbij de klant centraal staat? Kevin Mulders, Customer Success Manager bij Halito!, vertelt ons over hun aanpak, waarom die het best werkt en gaf daarbij een aantal nuttige tips.

Een customer-centric organisatie zijn, wat betekent dat?

Het binnenhalen en behouden van klanten wordt steeds moeilijker, maar het mkb brengt hier verandering in. In plaats van zich te focussen op new business, kiezen steeds meer organisaties en bedrijven ervoor zich te richten op het bouwen van langetermijn relaties met bestaande klanten. Om dit voor elkaar te krijgen, zul je een customer-centric organisatie moeten worden.

Customer-centric selling: hoe het mkb beter verkoopt vanuit de klant

Het centraal stellen van je klant, dát is waar het om gaat in de customer experience.  De manier waarop je verkoopt aanpassen op de behoeften van je klant is hierbij belangrijk: customer-centric selling is het nieuwe verkopen! Jij wil toch ook bijdragen aan het succes van je klanten en hen toegevoegde waarde bieden? Tips hoe kleine verbeteringen de sales een boost kunnen geven en hoe je klanten echt tevreden kunt stellen lees je in deze blog.

Stel jij je klant wel écht centraal?

‘Customer-centric’, klantgericht, customer focused en ga zo maar door. Er zijn veel van dit soort hippe termen bedacht en daardoor lijkt het ook om een hype te gaan. Maar vergis je niet! Klantgericht ondernemen is een must.

5 Tips om fans te maken van je klanten

Klantenbinding is minstens even belangrijk als klantenwerving, zeker in dit klantgericht tijdperk. Deze blog deelt 5 tips om trouwe fans te maken van je klanten.

Net Promotor Score: klanttevredenheid op orde

Een hoge klanttevredenheid is één van de basispijlers waar je als bedrijf zo veel mogelijk naar streeft. Je onderneming staat of valt nu eenmaal met de mate waarop gebruikers je product waarderen, of in het slechtste geval, verafschuwen. Je wilt dan ook graag weten hoe klanten tegenover je product staan, zodat je proactief kan inspelen op mogelijke pijnpunten. Maar hoe pak je dat aan?