Customer-centric verkopen voor het mkb

De manier waarop jij je producten aan je klanten verkoopt is cruciaal, omdat het de toon zet voor een potentiele lange-termijn relatie. Het gebruik van een customer-centric benadering helpt jouw bedrijf alles eruit te halen wat erin zit én brengt jou nieuwe klanten. In deze blog ontdek je hoe je dit doet.

Customer centricity voor het mkb: zo stelt IT-bedrijf Halito! de klant centraal

Hoe kiest het mkb een aanpak waarbij de klant centraal staat? Kevin Mulders, Customer Success Manager bij Halito!, vertelt ons over hun aanpak, waarom die het best werkt en gaf daarbij een aantal nuttige tips.

Een customer-centric organisatie zijn, wat betekent dat?

Het binnenhalen en behouden van klanten wordt steeds moeilijker, maar het mkb brengt hier verandering in. In plaats van zich te focussen op new business, kiezen steeds meer organisaties en bedrijven ervoor zich te richten op het bouwen van langetermijn relaties met bestaande klanten. Om dit voor elkaar te krijgen, zul je een customer-centric organisatie moeten worden.

Customer-centric selling: hoe het mkb beter verkoopt vanuit de klant

Het centraal stellen van je klant, dát is waar het om gaat in de customer experience.  De manier waarop je verkoopt aanpassen op de behoeften van je klant is hierbij belangrijk: customer-centric selling is het nieuwe verkopen! Jij wil toch ook bijdragen aan het succes van je klanten en hen toegevoegde waarde bieden? Tips hoe kleine verbeteringen de sales een boost kunnen geven en hoe je klanten echt tevreden kunt stellen lees je in deze blog.

Stel jij je klant wel écht centraal?

‘Customer-centric’, klantgericht, customer focused en ga zo maar door. Er zijn veel van dit soort hippe termen bedacht en daardoor lijkt het ook om een hype te gaan. Maar vergis je niet! Klantgericht ondernemen is een must.

5 Tips om fans te maken van je klanten

Klantenbinding is minstens even belangrijk als klantenwerving, zeker in dit klantgericht tijdperk. Deze blog deelt 5 tips om trouwe fans te maken van je klanten.

Net Promotor Score: klanttevredenheid op orde

Een hoge klanttevredenheid is één van de basispijlers waar je als bedrijf zo veel mogelijk naar streeft. Je onderneming staat of valt nu eenmaal met de mate waarop gebruikers je product waarderen, of in het slechtste geval, verafschuwen. Je wilt dan ook graag weten hoe klanten tegenover je product staan, zodat je proactief kan inspelen op mogelijke pijnpunten. Maar hoe pak je dat aan?

In 6 stappen naar de ideale online offerte

Dus je hebt waarschijnlijk een nieuwe klant? Goed gedaan! Tijd voor een online offerte. En een offerte, die is puur om je prijzen door te geven, toch?

Zó maak je de perfecte online factuur met Teamleader

Facturen opstellen is voor veel mensen een vervelende klus. Toch hoeft het je geen zeeën van tijd te kosten, vooral niet als je gebruik maakt van de Cloud. Wie het slim en efficiënt aanpakt, is er zo vanaf. Maar denk eraan: je factuur is meer dan zomaar een optelsom. Het is het visitekaartje van je onderneming. Teamleader loodst je door het maaiveld van cijfers en letters naar de perfecte factuur, door het opstellen van een online factuur.

Lost CRM de verwachtingen in?

Volgens Wil Wurtz draait het bij CRM enkel en alleen om klantgericht ondernemen. De technologie is ondergeschikt. Tegelijkertijd stelt hij vast dat die technologie vaak onvoldoende is geïntegreerd met andere systemen die een bedrijf gebruikt. Wurtz ziet wel heil in de zogenaamde web native spelers: bedrijven die een geïntegreerde aanpak nastreven, met niet alleen ondersteuning voor CRM, maar ook voor marketingcommunicatie, verkoop en service.