6 groeitechnieken die we leerden van Outbound King Aaron Ross

Bestond er een Sales hall-of-fame, dan stond Aaron Ross er wellicht in als de Outbound King. Hij bracht Salesforce.com in enkele jaren tijd naar 100 miljoen extra omzet dankzij zijn innovatieve cold calling 2.0-techniek. Dat leidde tot de internationale bestseller ‘Predictable Revenue’ - vaak de salesbijbel van Silicon Valley genoemd. In dat boek predikt hij hoe schaalbare en voorspelbare omzet heilig zijn voor een B2B groeibedrijf.

Bedrijven verkopen 23% meer en 35% sneller dankzij Teamleader

Marlous Stam Marlous Stam on 18 jun 2019 in Sales & Marketing

In een eerdere blogpost gaven we mee hoe Teamleader je salesfunnel en je salesproces helpt verbeteren. Goed, wij kunnen wel beweren dat we je bedrijf helpen groeien. Maar wij van wc-eend adviseren wc-eend, gelooft niemand tegenwoordig meer.

Verkooptechnieken: 5 strategieën om beter te verkopen

Ouderwetse verkooptechnieken hebben hun effect verloren. Klanten zijn zich steeds meer bewust van doorzichtige tactieken en hebben daarbovenop een overvloed aan keuze. Ze hebben een hekel aan het gevoel dat verkopers hen iets aansmeren.

Atelier Schrauwen: "Met Teamleader hebben we veel meer overzicht en controle."

Cedric Auman Cedric Auman on 10 mei 2019 in Sales & Marketing

Schrijnwerker Jef Schrauwen was één van Teamleader's early adopters, en heeft sindsdien meer overzicht en controle over zijn onderneming. Lees er hier meer over.

Wat is een USP en waarom is het belangrijk voor het mkb?

Marlous Stam Marlous Stam on 17 apr 2019 in Sales & Marketing

Elk bedrijf en elk merk heeft een USP nodig, of een unique Selling Proposition. Zelfs mkb'ers, als je ook met grotere bedrijven wil concurreren.

Hoe een SWOT-analyse jouw bedrijf betere beslissingen helpt maken

Cedric Auman Cedric Auman on 17 apr 2019 in Sales & Marketing

Op zoek naar een krachtige tool om pakweg de strategie voor jouw kmo of je marketingplan uit te stippelen? Maak gebruik van een SWOT-analyse.

Pro forma-factuur: wanneer, hoe en waarom gebruik je ze?

Marlous Stam Marlous Stam on 02 apr 2019 in Sales & Marketing

Pro forma-facturen worden vaak gebruikt om klanten meer informatie te geven over hun aankoop. Ontdek wat een pro forma-factuur inhoudt, want ze onderscheidt van offertes en gewone facturen en hoe je zelf een pro forma-factuur kan maken.

Hoe leg je pijnpunten bloot in een telefoongesprek?

Telefonisch praat je altijd minder makkelijk dan face-to-face. Hoe kun je dan toch de pijnpunten van je prospect blootleggen in een telefoongesprek? Key is een goede voorbereiding. Alleen dan kun je sturing geven aan het verloop van het gesprek. In dit artikel een concreet stappenplan hoe je de situatie analyseert, de juiste vragen stelt en je je product verkoopt.

Hoe toon je interesse in je prospect?

Telefoongesprekken voeren zijn een kunst op zich. Zeker als het een verkoopgesprek betreft, wil je dat het soepel verloopt en je prospect zich zowel geholpen als op zijn gemak voelt. Hoe toon je oprechte interesse in je prospect en hoe krijg je het voor elkaar dat hij praat en jij luistert?

Hoe schrijf je een salesmail die beantwoord wordt?

Hoe ziet jouw salesopvolging eruit? Wij maken steeds meer gebruik van e-mail. In combinatie met een CRM kunnen we de prospects zelfs via zijn inbox écht raken. Het levert ons uiteindelijk veel nieuwe klanten op. Na duizenden e-mails gestuurd te hebben, weten we zo’n beetje wat werkt - en wat niet.