Bookd: “Volledig locatieonafhankelijk kunnen werken is de ultieme vrijheid”

In 2016 was Rick van der Burg het zat. Na jaren van gedoe liep zijn frustratie zo hoog op, dat hij uit de familiekwekerij stapte om de wereld van administratiekantoren te verbeteren. Nu, zo’n vier jaar later, zit Rick met zeven werknemers op kantoor in Delft. “Wij zorgen ervoor dat ondernemers hun cijfers begrijpen.”

Supertrips.nl: "Wij hebben kosten bespaard en de omzet verhoogd"

Rutger van de Maat is een millennial met een doel voor ogen. En probeer hem daar maar eens vanaf te brengen. In 2016 nam hij Supertrips.nl van een kennis over en sindsdien werken hij en het Supertrips-team keihard om de Booking.com te worden voor bijzondere overnachtingen in Europa. “Ik houd van mooie locaties en bijzondere accommodaties, die ervaring wil ik vindbaar maken voor iedereen.”

Teamleader: “Bij ons is thuiswerken de normaalste zaak van de wereld”

Alsof je als werkgever nog niet genoeg aan je hoofd hebt (looproutes bepalen, klanten behouden), moet je nu ook nog je team op afstand aansturen. Dit laatste is iets waar Siel, Sales Manager, al jaren ervaring mee heeft. En dat wierp tijdens de lockdown zijn vruchten af, want haar tienkoppige salesteam presteert thuis net zo goed als op kantoor. Dit zijn haar best practices.

7 Essentiële eigenschappen van een goede verkoper

Prospects negeren opdringerige, vervelende verkopers met gladde praatjes als ‘Ik heb precies de juiste oplossing voor je om geld te besparen. Zullen we afspreken?’. In plaats daarvan heeft een goede verkoper verschillende kwaliteiten die succes garanderen.

6 groeitechnieken die we leerden van Outbound King Aaron Ross

Bestond er een Sales hall-of-fame, dan stond Aaron Ross er wellicht in als de Outbound King. Hij bracht Salesforce.com in enkele jaren tijd naar 100 miljoen extra omzet dankzij zijn innovatieve cold calling 2.0-techniek. Dat leidde tot de internationale bestseller ‘Predictable Revenue’ - vaak de salesbijbel van Silicon Valley genoemd. In dat boek predikt hij hoe schaalbare en voorspelbare omzet heilig zijn voor een B2B groeibedrijf.

Bedrijven verkopen 23% meer en 35% sneller dankzij Teamleader

Marlous Stam Marlous Stam on 18 jun 2019 in Sales & Marketing

In een eerdere blogpost gaven we mee hoe Teamleader je salesfunnel en je salesproces helpt verbeteren. Goed, wij kunnen wel beweren dat we je bedrijf helpen groeien. Maar wij van wc-eend adviseren wc-eend, gelooft niemand tegenwoordig meer.

Verkooptechnieken: 5 strategieën om beter te verkopen

Ouderwetse verkooptechnieken hebben hun effect verloren. Klanten zijn zich steeds meer bewust van doorzichtige tactieken en hebben daarbovenop een overvloed aan keuze. Ze hebben een hekel aan het gevoel dat verkopers hen iets aansmeren.

Atelier Schrauwen: "Met Teamleader hebben we veel meer overzicht en controle."

Cedric Auman Cedric Auman on 10 mei 2019 in Sales & Marketing

Schrijnwerker Jef Schrauwen was één van Teamleader's early adopters, en heeft sindsdien meer overzicht en controle over zijn onderneming. Lees er hier meer over.

Wat is een USP en waarom is het belangrijk voor het mkb?

Marlous Stam Marlous Stam on 17 apr 2019 in Sales & Marketing

Elk bedrijf en elk merk heeft een USP nodig, of een unique Selling Proposition. Zelfs mkb'ers, als je ook met grotere bedrijven wil concurreren.

Hoe een SWOT-analyse jouw bedrijf betere beslissingen helpt maken

Cedric Auman Cedric Auman on 17 apr 2019 in Sales & Marketing

Op zoek naar een krachtige tool om pakweg de strategie voor jouw kmo of je marketingplan uit te stippelen? Maak gebruik van een SWOT-analyse.