Infographic: Zo wordt een lead een klant

Tamara Wouda Tamara Wouda on 25 mrt 2021 in Sales & Marketing

Van zoveel mogelijk leads zoveel mogelijk klanten maken: dat is waar het in de workflow van de meeste bedrijven allemaal om draait. Dankzij jouw klanten kan jouw bedrijf immers bestaan, en kun jij dus doen wat je leuk vindt. In deze infographic laten we je zien hoe je met behulp van Teamleader-software een lead om kunt zetten in een klant.

Beheer je salesfunnel met Teamleader

Tamara Wouda Tamara Wouda on 16 mrt 2021 in Sales & Marketing

Wil jij in één oogopslag zien hoeveel leads je hebt, welke status de deals met je potentiële klanten hebben en zien of je goed op weg bent je omzetdoel te halen? Snappen we. En we kunnen het je bieden: wij hebben de software om jouw salesfunnel goed te beheren.

Betere sales e-mails schrijven: 8 copywriting tips met voorbeelden

Tamara Wouda Tamara Wouda on 09 mrt 2021 in Sales & Marketing

To delete or not to delete. Wie een commerciële mail krijgt, denkt er slechts een fractie van een seconde over na. Helaas valt de keuze doorgaans op het tweede. Hoe wek je dan wel de interesse van prospects? Deze 8 schrijftips en voorbeelden helpen je op weg.

Wat is een salesfunnel en wat heb je eraan?

Tamara Wouda Tamara Wouda on 04 mrt 2021 in Sales & Marketing

Wat doe jij als je een nieuwe auto nodig hebt? Dikke kans dat je je gaat oriënteren om te zien welke auto’s je misschien de aanschafprijs waard vindt. Je probeert er een paar, vergelijkt prijzen en uiteindelijk trek je je pinpas. Klinkt simpel. Toch is het de moeite waard om dit proces te vertalen naar jouw klanten die overwegen jóúw dienst of product te kopen, en uit te leggen wat jij daar precies aan hebt. Zie daar: de salesfunnel.

Een sales pitch met impact: 6 tips voor een succesvolle indruk op prospects

Tamara Wouda Tamara Wouda on 02 mrt 2021 in Sales & Marketing

Weinig prospects staan te springen voor een traditionele sales pitch. Logisch: nog te vaak is een pitch een verkooppraatje dat bol staat van de clichés en onrealistische beloftes. Maar hoe maak je een pitch die wél indruk maakt op jouw prospects? En hen overtuigt om jouw product of dienst te kopen? Deze 6 tips helpen je op weg.

Cloud-based CRM: perfect overzicht van jouw klanten

Tamara Wouda Tamara Wouda on 25 feb 2021 in Sales & Marketing

Meer doen in minder tijd: iedereen met een eigen bedrijf koestert diezelfde droom. En met meer doen bedoel je natuurlijk niet vaker achter je bureau zitten met de spreekwoordelijke schoenendoos vol administratie. Nee, jij wil de krenten uit de pap: contact met klanten, hands-on je klussen uitvoeren en aan het einde van de maand een hogere omzet noteren. Daar kan een cloud-based CRM-systeem je bij helpen.

Sales forecast: 5 eenvoudige strategieën

Tamara Wouda Tamara Wouda on 23 feb 2021 in Sales & Marketing

Voordat je je budgetten kunt vaststellen, moet je weten hoeveel inkomsten je mag verwachten. Niet eenvoudig zonder glazen bol. Gelukkig zijn er enkele strategieën om accurate voorspellingen te maken: van lopende contacten met leads tot kennis van je salesmensen, het kan je allemaal helpen.

6 essentiële stappen van een goed verkoopproces

Tamara Wouda Tamara Wouda on 16 feb 2021 in Sales & Marketing

Hoe de meest succesvolle bedrijven zo succesvol zijn geworden? Ze hebben hun verkoopproces geoptimaliseerd en gestandaardiseerd. Een standaard verkoopproces maakt niet alleen het leven van verkopers gemakkelijker, het maakt de sales van je bedrijf ook doeltreffender en sneller. Dit is hoe je het aanpakt.

Klantdatamanagement: betere sales, betere relaties

Tamara Wouda Tamara Wouda on 12 feb 2021 in Sales & Marketing

Een hogere omzet, lagere kosten en terugkerende klanten. Klinkt als een marketingsprookje? Nee hoor: het toverwoord is klantdatamanagement. Want met de juiste informatie over je klanten én het juiste bestand om die gegevens in te bewaren, help jij de klant en jezelf.

Remote selling: een tijdelijk fenomeen of de nieuwe manier van werken? Twee experts aan het woord

Tamara Wouda Tamara Wouda on 09 feb 2021 in Sales & Marketing

In 2020 konden we niet anders dan volledig digitaal gaan. Ook ‘remote selling’, de term die we gebruiken voor online verkoopsgesprekken, beleefde zijn definitieve doorbraak. Of zou toch alles teruggaan naar het oude? Pieter en Sammy, resp. Product Manager en VP Sales, beantwoorden de vraag: is remote selling een tijdelijk fenomeen of de nieuwe manier van werken?