Teamleader Blog Article

Uitbreiding facturen verzenden via de post

Uitbreiding facturen verzenden via de post

 

Het is ondertussen al een tijdje mogelijk om facturen via de post te versturen naar klanten in België. Vanaf nu is dat ook mogelijk voor onze Duitse en Nederlandse vrienden!

Uitbreiding facturen verzenden via de post

Verzenden facturen


Er is alleen een klein verschil in de uitvoering tussen deze twee landen:

Nederland

Om facturen binnen Nederland te versturen, hoef je zelf niets te activeren. De feature is beschikbaar als je op 'Verzending' klikt op de detailpagina van een factuur. Selecteer vervolgens 'Zend via post' en selecteer het juiste land.

Verzenden facturen

 

Klik je op 'Verzending' dan krijg je te zien hoeveel de verzending kost. Dit bedrag wordt automatisch afgetrokken van je Teamleader portefeuille als je de verzending bevestigt.

Duitsland

Voor Duitsland geldt bijna hetzelfde principe, met het verschil dat je eerst de koppeling met Deutsche Post moet activeren. Net als al onze andere integraties doe je dit via je persoonlijk menu (onder je naam rechtsboven) waar je voor 'Integraties' kiest. Daar vind je nu ook 'Deutsche Post'.

Integraties

Weet wel dat je eerst een account op Deutsche Post nodig hebt om de integratie te kunnen activeren. Als je er nog geen hebt, kun je steeds één aanmaken via www.deutschepost.de.

Na de activatie zijn de volgende stappen dezelfde als hierboven beschreven: klik 'Verzending' op de factuurpagina, kies 'Zend via post' en kies 'Duitsland'. Het enige verschil hier is dat de prijs van de verzending rechtstreeks wordt afgetrokken van je Deutsche Post account. Daarom kan het zijn dat de prijs verschilt naargelang het type account je hebt.

Hagelnieuwe Teamleader Knowledge Base!

Het is met zeer veel blijdschap dat we onze nieuwe Teamleader Knowledge Base aankondigen. Hoewel er al een lichte vorm van knowledge base bestond op ons uservoice platform, hebben we nu een hele pagina toegewijd aan een antwoord bieden op jullie vragen.

Met de hulp van korte FAQ's en onze langere, welgekende en diepgaande How To's is ons doel om klanten de mogelijkheid te bieden om in de eerste plaats zichzelf te helpen als ze op een barrière stuiten bij het gebruik van Teamleader.

Het platform is toegankelijk via support.teamleader.eu en zal constant geüpdatet en uitgebreid worden met nieuwe artikels en tips. Je vindt de Knowledge Base ook in-app terug onder het vraagtekentje bovenaan. Neem dus gerust eens een kijkje als je met vragen zit!

Meerdere bijlagen toevoegen bij het verzenden van offertes

Vroeger was het niet mogelijk om meerdere bijlagen toe te voegen als je een offerte naar je klant wilde versturen. Sinds deze week kan je echter meerdere bestanden in één keer toevoegen!

Nog beter: je kunt ook standaard bestanden toevoegen aan de template voor verzending van je offerte. Ga je naar 'Instellingen' en kies je bij 'Deals' voor 'template voor verzending', dan kun je bij het toevoegen of bewerken van een template ook meerdere bestanden toevoegen. Kies je dan die template bij het verzenden van een offerte, dan worden deze bestanden er automatisch aan toegevoegd.

Lay-out van werkbonnen

Nog een nieuwtje is het feit dat je nu ook de lay-out van je werkbonnen volledig kunt aanpassen naar je eigen huisstijl. Net als bij facturen en offertes kun je een Microsoft Word document combineren met Teamleader shortcodes om je werkbonnen op te maken!

Om hiervan gebruik te maken, ga je naar 'Instellingen', kies je voor 'Document layout' en kies je daar voor werkbonnen. Meer informatie over je eigen huisstijl in Teamleader vind je hier.