Teamleader Blog Article

Op bezoek bij VDS bvba: "Onze werkdruk kan nu prima keer 10."

Robin Van Cleemput Robin Van Cleemput on 26 aug 2019 in Klantverhalen

Op bezoek bij VDS bvba:

VDS bvba is dé marktleider in particuliere renovatiewerkzaamheden in de regio Gent. De jonge tweelingbroers Niek en Thomas Vanderstraeten barsten van het enthousiasme en dat werpt zijn vruchten af. 

VDS bvba zweert bij continue coördinatie, open communicatie, flexibele onderaannemers en eigen rollend materieel. Een professionele aanpak die aanslaat meent Thomas: "Op onze werven wordt er flink doorgewerkt, zonder hinder voor de klant."

Snelgroeiende facturatie

De nieuwe kantoren tonen de ambities. "We zijn het renovatie aanspreekpunt van de regio, met 4 mensen op kantoor en zo’n 15 mensen op de werven." Teamleader kwam als geroepen. "Vroeger deden we alles in Excel, maar we hadden geen overzicht van de facturatie. Geen openstaand saldo, geen snelle link met de gemaakte offertes etc. Het systeem draait nu een klein jaar, binnenkort werken we ook met nacalculaties en winstberekeningen." Niek beaamt: "Het inwerken liep vlot, je moet er uiteraard voor open staan en leergierig zijn. We staken er boekjaar 2014 in om het onder de knie te krijgen. De grafieken gaven meteen een strak overzicht."

Heldere werkstructuur

De offertemodule levert intussen goed werk. Thomas: "Een goede grafische indeling is cruciaal. Ons logo zorgt voor uniformiteit en herkenbaarheid, terwijl de prijzen netjes staan uitgelegd in mensentaal. Dat zorgt voor een persoonlijke, vertrouwde indruk, net zoals wijzelf in het leven staan." Niek: "Dat past in onze werkstructuur, die zodanig is opgezet dat de werklast vertienvoudigd kan worden. En dat Thomas verder kan mocht ik plots wegvallen." De VDS-broers geloven in gestructureerde eenvoud. Niek: "De opmeting en offerteaanvraag meteen verwerken, het dossier bijhouden, de werfwerken uitvoeren met de bijhorende agenda’s en betalingen etc."

Continue coördinatie

De werkdagen beginnen vroeg, zegt Thomas: "Elke ochtend maken we onze facturen in alle rust en checken we de betalingen. Teamleader is een topsysteem: gebruiksvriendelijk en tijdsbesparend." Niek: "Het is bijna ons dagboek geworden. Op het einde van de dag geven onze mensen hun uren en materialen door. De facturen worden in 1 beweging aangepast en we zien of er sprake is van meerwerken." Een kwestie van vertrouwen. "Bij veel klanten voerden we al werken uit, daar werken we aan uurtarief in plaats van grotere forfaits."

Mobiel up to date  

Automatische betalingsherinneringen zijn nog niet aan de orde. Thomas: "Een belletje is  voldoende. De klant ontvangt wel een automatische mail wanneer hij betaalt, goed voor de duidelijkheid." Niek: "Ik volg het betalingsverkeer zelfs via mijn mobieltje, ook op reis (glimlacht)." Thomas pikt in: "Onze vrouwen zijn beiden zwanger. De combinatie met het vaderschap zal er voor zorgen dat we meer op verplaatsing werken." Vanuit het systeem, dat spreekt voor zich: "We gaan de 0800-lijn aansluiten op het systeem, zodat we vanuit de browser bellen en registreren." Niek & Thomas, verwanten in vooruitgang. "Teamleader gebruiken we nu nog maar voor 20 à 30%, toch staan we er 300% achter."